روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

15 نکته کاربردی در آداب معاشرت عمومی با مردم (سید قاسم حسینی)-نظرآقا سلام-www.nazaragha-salam.ir

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

15 نکته کاربردی در آداب معاشرت عمومی با مردم (سید قاسم حسینی)

  • 10:54
  • 377  بازدید

 

از خدا جوییم توفیق ادب                   بی ادب محروم ماند از لطف رب

بی ادب تنها نه خود را داشت بد                   بلکه آتش بر همه آفاق زد

نظرآقا سلام، در دنیای به اصطلاح متمدن امروزی بسیاری از آداب و سنت های حسنه و اسلامی که بر گرفته از آموزه های دینی و سیره انبیاء عظیم الشآن و معصومین (ع) است در حال رنگ باختن و بعضآ فراموشی هستند که این امر میتواند تبعات و آثار بدی در جامعه اسلامی داشته باشد. لذا بنا داریم با موافقت و مساعدت ...

نظرآقا سلام، در دنیای به اصطلاح متمدن امروزی بسیاری از آداب و سنت های حسنه و اسلامی که بر گرفته از آموزه های دینی و سیره انبیاء عظیم الشآن و معصومین (ع) است در حال رنگ باختن و بعضآ فراموشی هستند که این امر میتواند تبعات و آثار بدی در جامعه اسلامی داشته باشد. لذا بنا داریم با موافقت و مساعدت مدیریت وب سایت نظرآقا سلام در چندین قسمت و از زوایای مختلف به این موضوع مهم پرداخته شاید لطف به ایزد منان نزد بینندگان مطالب این سایت مقبول افتد:

15 نکته کاربردی در آداب معاشرت عمومی با مردم

1- همیشه در سلام کردن پیش قدم باشید این عمل شما در ذهن باقی و جاودان خواهد ماند.

2- به هر مجلس یا جمعی که وارد می شوید با صدای رسا به همه سلام کنید حتی اگر دارای رتبه و مقام بالایی باشید.(منظور سلام جمعی است نه فرد فرد)

3- آقایان فقط به خانم های آشنا سلام کرده و به یاد داشته باشند که توقف بیش از حد و طولانی به هنگام سلام و احوالپرسی با خانم ها پسندیده نیست.

4- اگر چندین تن از دوستان در گوشه ای خلوت کرده و مشغول صحبت هستند در کنارشان توقف نکرده مگر اینکه از شما دعوت کنند که به جمع آنان وارد شوید.

5- به جای سلام کردن از عبارت ((خسته نباشید)) استفاده نکنید. این جمله بار معنایی خوبی ندارد.

6- سلام و احوالپرسی نیاز به وقت طولانی نیست هم برای وقت خود و هم دیگران ارزش قایل باشید.

7- اگر دست شما خیس است به هیچ وجه با دست خیس یا مچ دست، دست ندهید کافی است عذر خواهی نموده و ایستاده احترام بگزارید.

8- به هنگام دست دادن دست طرف مقابل را محکم نگیرید البته شل دست دادن و از روی بی حالی هم زیبنده نیست. توجه داشته باشید دست دادن با زنان نامحرم جایز نیست.

9- پس از سلام و احوالپرسی صدر مجلس را برای نشستن اختیار نکنید جای بزرگان و ریش سفیدان است مطابق با سن و سال و شآن خود جای فرود آمدن را انتخاب کنید.

10- اگر بزرگی وارد مجلس شد به احترام او به پا خاسته و او را تکریم کنید.

11- اگر پیرمردی وارد مجلس شد اول به او کمک کنید و اگر جای نشستن کم بود ایثار کرده و جای خود را به او داده تا آرام و راحت بنشیند. این عمل بسیار سفارش شده و پسندیده است.

12- اگر در مجلس پذیرایی صورت میگیرد مواظب باشید تا اول از بزرگان پذیرایی شود صبور باشید از همه حاضرین پذیرایی به عمل می آید. حرص و ولع در این مورد به شخصیت انسان لطمه میزند.

13- تا ضرورتی پیش نیامده سخن نگویید و هر وقت هم که لب به سخن می گشایید، سنجیده، شمرده و از سر عقل سخن بگویید و از سخنان لغو و بیهوده پرهیز نمائید.

14- در هنگام راه رفتن و ورود به مجلس جلوتر از بزرگان راه نرفته و حرکت نکنید.

15- هنگام خارج شدن از مجلس یا محفل خداحافظی جمعی کرده و از میزبان به خوبی تشکر و قدردانی نمائید./ع.ر

ادامه دارد ...

سید قاسم حسینی

7/11/1392



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 8:13
    با سلام خدمت جناب آقای حسینی مدیر زحمتکش و با اخلاق سالهای نه چندان دور همه. تشکر ویژه دارم از جنابعالی بابت صحبت های مفید و کار آمد شما . انشاالله که بنده و دیگر دوستان بیننده وب سایت نظرآقا سلام شاهد حضور پررنگترو مطالب ارزشمند شما در سایت باشیم و بتونیم نهایت استفاده را از این صحبت های گرانبهای شما برده و در زندگی از آن بهره بگیریم . با آرزوی سلامتی و تندرستی و طول عمر با عزت برای جناب آقای حسینی در کنار خانواده ی محترمشان . سایه اتان مستدام شکلک
  • 11 سال پیش - 11:34
    با سلام وخسته نباشيد .از مدير وبلاگ گله منديم كه چرا از اساتيد بزرگواري همچون آقاي حسيني بيشتر استفاده نمي كند از آقاي سيد قاسم حسيني هم گله منديم كه با توجه به قرار گرفتن در دوره بازنشتگي و داشتن وقت بيشتر ، تجربات مفيد و دانش عالي خود را در اختيار ما جوانان قرار نمي دهد. آقاي حسيني ما تشنه احكام و معارف اسلامي هستيم لذا لازم است كه ذكات علمت را پرداخت نمايي با تشكر فراوانشکلک
  • 11 سال پیش - 11:21
    درود بر شما آقای حسینی
  • 11 سال پیش - 11:20
    خیلی قشنگ بود. امیدوار هستیم باز هم ادامه داشته باشد زیرا به مطالب بسیار مهمی اشاره کردید که کاملآ در حال فراموشی هستند
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.