روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X اعضای محترم شورای اسلامی (أين تذهبون) کجا می روید؟ X سید قاسم حسینی X شورا و دهیاری نظرآقا X وبلاگ روستای نظرآقا X علی رزمجو

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

اعضای محترم شورای اسلامی نظرآقا (أين تذهبون) کجا می روید؟ (نوشته: سید قاسم حسینی)

  • 13:37
  • 516  بازدید

 

اعضای محترم شورای اسلامی (أين تذهبون) کجا می روید؟

مردم در24 خرداد ماه با حضور در حوزه های اخذ رای و انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان خود در شوراهای شهر و روستا حماسه مورد نظر مقام معظم رهبری را در عرصه سیاسی رقم زدند که روستای نظرآقا نیز از این قاعده مثتثنی نبود. نبوغ، بلوغ و شعور سیاسی مردم این روستا زبان زد خاص و عام است و کوچکترین حرکتی که به منافع و وحدت آنان آسیب وارد کند را شناسایی و در جهت حل مشکل همه مساعی خود را به کار می بندند. تجربه اختلاف و دو دستگی در دهه 60 برای همه تلخ و تا سالها در اذهان جا خوش کرده بود که با درایت و تدبیر بزرگان و عقلای قوم به شیرینی وحدت و اتفاق انجامید اما اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی سابق که در نهایت به رکود در کارها و ضرر و زیان مردم انجامید بر هیچکس پوشیده نیست و انتظار میرفت شورای فعلی با عبرت از گذشته و با الهام از آموزه های دینی و قرآنی ((فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ)) از وقایع گذشته درس گرفته و با ایثار و پرهیز از خودکامگی و خودرایی به روند اختلافات خاتمه داده که ظاهرآ اینگونه نیست و انگار کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف در بالاترین سطوح تصمیم گیری روستا یعنی شورای اسلامی تمامی ندارد و در گام نخست و تجربه اول خود که تعیین دهیار بود مردود شدند لذا توجه اعضای محترم شورای اسلامی را به نکات ذیل معطوف میدارد.

1-   شما با قرائت سوگند و میثاقی که با مردم بسته اید باید شعارهای انتخاباتی خود که بهره گیری از خرد جمعی و تعیین کارگروههای مختلف در جهت رسیدن به ناب ترین تصمیمات خاصه در عرصه اجرایی است عامل بوده که در تعیین دهیارعلیرغم نصایح مشفقانه و خیر خواهانه دوستان که در نهایت به نوشتن طومار ابقاء دهیار با قریب به 300 امضاء که به جرآت میتوان گفت سیصد خانواده و اکثریت مردم را نمایندگی میکرد وقعی ننهاده و پشت پا زدید و بعضآ آن را ناکارآمد و به تمسخر گرفتید. آیا در این امر مهم و اساسی استفاده از عقول مختلف و مشورت با نخبگان روستا جایز نبود؟

2-   پس از برگزاری انتخابات شائبه ائتلاف بعضی از افراد در اذهان عمومی متبادر بود اما آقایان منکر بودند ولی زمان که میگذرد شواهد و قرائن این شائبه را قوت بخشیده و صحت آن را بر ملا می سازد. البته وجود ائتلاف در جهت رای آوری مذموم نبوده اما در خفا و انکارآن و با چنین روندی خود جای سئوال دارد.

3-   باید خاطر نشان ساخت صداقت و راستی و پرهیز از تسویه حساب های شخصی در همه امور توصیه انبیاء و ائمه معصومین (ع) است. اگر خدای ناکرده اعضای محترم شورا این اصل مسلم که پایه گذار تمام امور است را دچار خدشه نمایند و به آن توجه ننمایند دودش در چشم مردمی خواهد رفت که همه نگاهشان به زبان گویا و قلم توانمند کسانی است که به آنان اعتماد کرده و زمام امورشان را دو دستی تقدیمشان نموده تا شاهد رونق اقتصادی ، توسعه و عمران و آبادانی روستای خود باشند که درصورت ادامه چنین روندی (زهی خیال باطل).

4-   همانطوری که اعضای محترم شورا واقفند قانون مداری و برنامه محوری امور را به سمت شفافیت رهنمون میسازد و همه کارها را در مجرای واقعی خود به پیش خواهد برد. لذا روزمره گی و امور را به دست تقدیر سپردن موجب اتلاف وقت و در نهایت به ناکارآمدی شورا منجر خواهد شد که باید برای این امر فکری کرد.

5-   همه اعضای شورای اسلامی بر این باور هستند که در فضای نقد عالمانه و مشتفقانه مسیر پیشرفت و تعالی طی میشود. لذا این ظرفیت میمون و مبارک را بیش از پیش در خود تقویت نموده و به آن غنا بخشید و فضای سنگین زمان قبل انتخابات و دلشوره های زمان شمارش آرا را هیچگاه فراموش ننمایند و به اعتمادی که مردم به شما کرده اند به گرمی پاسخ دهید که مردم خادمان خود را به خوبی میشناسند و سره از ناسره به احسن وجه تشخیص خواهند داد.

در پایان با این "شعر به زبان محلی" باید بگویم که:

ای خدا حرفلت گفتم و هی اشنفتم       دور نومت بریوم اوسو نه بیلی رفتم

با سپاس. سید قاسم حسینی



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 23:52
    سبقه فرهنگی تاریخی اجتماعی وسیاسی روستای بزرگ نظرآقاچنین احوالات وعملکردهای شبه افکن ونامناسب وتفرقه انگیزی ازناحیه ی شورارانمی پذیرد.شورای اسلامی بایدمنادی وحدت انسجام شادابی وشورونشاط وفعالیت درجهت توسعه پایدارروستاباشدلیکن عکس این راشاهدیم.وقتی مردم که صاحبان اصلی این روستاهستند مسیروهدفی راخواستاروتبعیین نمودندبرکارگزاران واجب است که درجهت تعالی آن هدف تلاش نمایندنه اینکه تمام آرزوهاوامیدهای مردم فناشودوبا عملکردمان روحیه ی مردم رامانندافکارشان خدشه دارکنیم.قطعاازاین عملکردورفتاردیگران خوشحال وسودمندوخودمان متضررخواهیم شد.بسیارتلاش گردیدتاوجهه عمومی روستادرسطح بخش شهرستان واستان متعالی شودلیکن دراین مدت کوتاه به همه ی تلاشهای گذشته پشت پازدند.هنراین نیست که چوب لای چرغ پیشرفت وتوسعه روستاکنیم تامطرح شویم وحسادت خویش رافرونشانیم بلکه هنرخدمت بیشترواحترام بیشتربرای مردم است.تاسف این عملکردرادرآینده خواهیم خورد.سپاسگذاریم ازقلم رساوشیوای آقای حسینی.
  • 11 سال پیش - 21:33
    سلام وخسته نباشی خدمت همه اونایی که به فکر روستای عزیز نظراقا هستن من در شگفتم اقایانی که برای رسیدن به رای اینقد به این در اون درزدن چرا موقعی که باید برای پیشرفت نظراقا کاری کنن همه سکوت اختیار فرمودن ایا این نشان از خودخواهی انها نیست !!!؟باتوجه به میانگین سنی اعضا شورا همه دنیا دیده می باشند ولی چنان برمیاید که اقایان تاکنون بویی از احترام و مسولیت پذیری نبرده اند!!! متاسفانه این بی تدبیری اقایان تنها به پیشرفت وحیثیت روستا لطمه وارد میکند




  • 11 سال پیش - 1:28
    آقای حسینی و سایر همفکران:
    با سلام آیا فکر نمی کنید که در چنین زمانی مطرح کردن این مسائل خود زمینه ی اختلاف و چند دستگی را در بین مردم به وجود می آورد؟
    به نظر شما آیا بهتر نیست به یک فرد دیگر نیز میدان دهیم تا شاید طرح و برنامه های جدیدتری را در روستا پیاده نماید؟ چرا که با روند کنونی ممکن دچار رکود و جمود فکری در پیشبرد عمران و آبادی روستا گردیم.
    پس بگذاریم تا دهیار جدید نیز چند صباحی در این مسند قرار گرفته ولی همواره بر روند کار ایشان نظارت داشته باشیم و اگر خدای ناکرده قصور و اشتباهی از ایشان سر زد آن گاه می توانیم انتقاد کرده و افکار عمومی را با خود همراه نماییم.
    خدایا چنان کن سرانجام کار
    تو خشنود باشی و ما رستگار
    شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
  • 11 سال پیش - 23:17
    آقای حسینی، اجازه دهید آقایان شورا، خود به جمع‌بندی برسند. این گونه آنها را در منگنه فشار روانی قرار ندهید. ضمنا چرا اصرار دارید مرتبا بر طبل حمایت از آقای نامی‌نظری و اصلح بودن ایشان بکوبید. اینجانب نظری در توانایی یا عدم توانایی ایشان ندارم؛ ولی اصرار بر این که فقط ایشان هستند که از عهده این مسئولیت برمی‌آیند خطایی مضاعف است.
  • 11 سال پیش - 8:08
    باسلام خدمت زحمت كشاناين وبلاگ از شما دستندركاران اين وبلاگ درخواست مي كنم كه هميشه از افراد روشنفكري همچون سيد قاسم حسيني استفاده كنيد
  • 11 سال پیش - 1:36
    مشخص گردیداعضای شورابرای توجیه عمل خلاف خویش این اسامی رامطرح نمودندوحتی مورداعتراض معرفی شدگان نیزواقع گردیدند.دراعلامیه منتشره که برای ثبت نام دهیارازجانب شورااعلام عمومی گردیدیکی ازشروط کاندیداهای دهیاری راسکونت داشتن درروستاعنوان نمودندلیکن فردی رامعرفی کردندکه درخارج روستا ساکن است.اعلام داشتندبایدبرنامه کاری توسط کاندیداهاارائه گرددلیکن برنامه ای ازفرداعلامی مشاهده نگردیدوبه استماع مردم نرسید.اعلام داشتند برای تقویت وحمایت قاطع ازدهیاری آمده اندلیکن درفکرپاره وقت نمودن دهیاری هستند.گفتندبرای ایجادوحدت وشورونشاط بین مردم آمده ایم لیکن موجب تفرقه تشویش اذهان عمومی جو بی اعتمادی اختلال روان اجتماعی مردم ومسخره نمودن طومارو نظریات مردم ونخبگان راشاهدبودیم.هرچه رادیگران کاشتندوتلاش نمودنددراین سه ماه متاسفانه برباددادندودقفیقا اقدامی رادرجهت شادنمودن روستاهای رقیب وکسانی که خواهان عقب گردروستا بودندسرلوحه اعمال واقدامات خویش قراردادند.شاهد بودیم برای توجیه اعمال غیرمنطقی وخلاف خواست عمومی خویش دست به ایرادسخنانی زدندوبدون محاکمه ورعایت عدالت مسئول بدبخت روستارابرچوبه دار نمودندواذهان مردم راتشویش نمودنداماجالب است که ملت فهیم است وباورنکردند.اعضای محترم شورامردم آگاه هستندشعوردارندودیدبازی دارندوهمه مسائل رامیدانندورصدمیکنند.(ادامه دلسوزروستا)
  • 11 سال پیش - 1:33
    اعضای شوراازابتداتاکنون همه رفتارکردار وگفتارشان برخلاف قول ووعده های خویش عمل کرده اند.درایام انتخابات وجلسات پرسش وپاسخ اعلام داشتندکه هرگزدرفکرریاست نیستندوبرای خدمت آمده انداماشاهدعکس قضیه بودیم.گفتندبرای جبران گذشته واستفاده ازخردجمعی آمده ایم درصورتی که عکس عمل گردید.افرادی رابه عنوان کاندیددهیاری معرفی نمودنداین درصورتی بودکه اکثرافراد اعلامی اعلام داشتندبه هیچ وجه اعلام آمادگی نکرده اندو حتی درفکر جایگزینی دهیارهم نبوده ایم ودرمیان مردم ازدهیارروستاحمایت نمودند.
  • 11 سال پیش - 15:44
    درپاسخ (یه دوست)ان متن درواقع یک طنزاست شما وامثال شمابه درک واقعیت دورهستید اقای حسینی خوب می داند/چون چشم بصیرت دارد.گویا شورای جدیددرسایه چالش بهتر می تواند کار کند/ملاک امروز جامعه مااین است که ازبزرگان خودیاد گرفته ایم.به فکراینده این روستا باشیم که بااین روندبه ترکستان می رویم.خدایاکمک اقای ظریف بکن که خانم اشتون جونش انداختی.
  • 11 سال پیش - 11:11
    با سلام خدمت شما دوستان محترم دوس داشتم یه چیزی رو بگم که بر هیچ کس هم نهفته نیست . مگه میشه بعد از حمایت داراب هاشمی پور از محمود بازیار برای ریاست محمود بازیار نظر آقای هاشمی پور را رد کنند این قانونه سیاست هست ولی در عجبم که آقای بحرانی در این بین چه نقشی را ایفا میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شمایی که حاضر نشدی از همخویش خود هم حمایت کنی
  • 11 سال پیش - 0:49
    شاهدتلاشهای ارزنده ای جهت توسعه وپیشرفت روستادراین سالهابودیم ولی حیف وصدحیف که دراین دوره ی شورابی اعتمادی تفرقه جدایی بی اهمیتی به مردم وتمسخرنظریات مردم ونخبگان ودلسوزان روستا تشویش اذهان مردم تهمت دروغ وانجام اعمال نسنجیده شده سرلوحه عملکردواقدامات دراین سه ماه.
  • 11 سال پیش - 0:35
    باتشکرازآقای حسینی قلم شیواوزیبایش واحساس مسئولیتش.امروزدیگروقت سکوت نیست.همه بایداحساس مسئولیت نمایند.روستاداردعقب گردمیکند.خیلی هازحمت کشیدندتاروستای بزرگ نظرآقابه این جایگاه رسیده است لیکن افرادی باکج سلیقگی وندانم کاری وتصویه حسابهای شخصی تیشه به ریشه روستازده اند.بی اعتنایی به مردمی که تاچندماه قبل برای دریافت آرایشان شبانه روزتلاش میکردیدواقعابی انصافی است.طوماری باحدود500امضاکه نشان ازمقبولیت وتاییدعملکرددهیاربودامضاگردیدولی آقایان آنرابه تمسخرگرفتند.سکوت کافی است.بایداقدام عملی واحساس مسئولیت نمود.
  • 11 سال پیش - 0:25
    احسن جاناسخن ازدل مامیگویی.وظیفه ماست که به فکر حال وآینده روستایمان باشیم تادچارافسوس وخوردن حسرت نشویم.واقعابااین اتفاقات بسی بایدتاسف خورد. شورای اسلامی دقفیقاکاری راکه روستاهای رقیب نظرآقادوست داشتندانجام داد.متاسفیم.
  • 11 سال پیش - 0:14
    درود بر قلم توانمدتان درود بر عشق و ایمانتان و درود بر راستی در کلام شما آقای حسینی،باید به شعار گویان شورا بگویم به عمل کار براید به سخنرانی نیست به سر دادن شعار در رابطه با حل مشکل شورا این مشکل بزرگ حل نمیشود.
  • 11 سال پیش - 20:06
    در پاسخ به دوستی که خود را< کل کلیتان> نامیده
    اگر تاریخچه زحمات خالصانه اقای حسینی ودوستانشان را برای مردم این روستا در دهه 60 و70 تا به امروز از انجمن اسلامی گرفته تا اموزش قران و اداره مدارس این روستا،را میدانستی ،به این شکل نظر نمیدادی .....البته نوع ادبیاتی که بکار برده ای، از میزان درک وسواد و همجنین سن شما حکایت میکند.
    قطعا مردم فرق دایه ومادر وخادم وخاین راخوب تشخیص میدهند....
  • 11 سال پیش - 17:39
    ای حسینی درددل خت نکه /می چطه ایقه دادفریاد میکنی/می چه واویده/سرقبربی مرده شیون میکنی/برکه جلوی اب تصفیه کن رادیدی که استخر واویده/
  • 11 سال پیش - 14:23
    طراحی بنر تبلیغاتی و عکس با قیمت مناسب
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.