روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X فصل گرما و استفاده از کولر گازی و شنا در استخر و جوی آب رسید X عکس X حوض تلمبه X نظرآقا سلام X علی رزمجو X گرما X جنوب X دیار X هوا X سایت X خنک X دما X روستا

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

فصل گرما و استفاده از کولر گازی و شنا در استخر و جوی آب رسید (عکس)

  • 7:00
  • 427  بازدید

 

نظرآقا سلام _ فصل گرما و تابستان کم کم از راه رسید. و کم و بیش شاهد هستیم بیشتر مردم در نظرآقا کولر روشن میکنند.
بدون شک این فصل و دما برای شهرستانی ها و دیگر استانهای سردسیر کشور غیر قابل تحمل است. اما برای مردم جنوب و این دیار گرما دیده، عادی است.
فصل تابستان فصل  شنا در استخرها ، کانالهای جوی آب و حوض های تلمبه هست. و در اکثر روزهای این فصل گرما، شاهد حضور افراد زیادی در این مکانه هستیم که خود یاد آور خاطرات شیرین دوران کودکی در روستاست.
 
شنا کردن در جوبهاشنا کردن در جوبهاشنا کردن در جوبها
 
با توجه به شروع فصل گرما در مناطق جنوب و استفاده اجباری از (کولرهای گازی پنجره ای قدیمی و اسپیلت های جدید) هست. توجه شما را به راهکارهایی جهت کاهش مصرف انرژی و بازدهی بالاتر آنها جلب میکنیم.
 
کولرهای گازی با سیرکوله کردن جریان هوای اتاق باعث خنک کردن محیط میشوند.کولرهای گازی معمولاً چند دکمه دارند که یکی از دکمه ها قدرت چرخش فن یا موتور است و دکمه دیگر میزان خنک کنندگی ترموستات است و معمولا دکمه ای برای باز و بستن کردن دریچه تعویه هوا قرار میدهند.یکی از اولین اصولی کولرکه برای کاهش مصرف انرژی میبایست مد نظر قرار دهیم محل قرار گیری کولر گازی است اغلب به اشتباه آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار میدهند و این امر باعث افزایش مصرف انرژی میشود بهتر است دریچه که کولر در ان قرار می دهیم زیر سایه و به دور از تابش نور افتاب باشد.دومین نکته بسته بودن تمام درب و پنجره ها است بر خلاف کولرهای ابی که میبایست راه خروجی داشته باشند کولرهای گازی خودشان ورود و خروج را انجام داده و در صورتیکه هوای وارده به کولر از هوای خروجی دمایی بالاتر داشته باشد انرژی بیشتری برای خنک کردن دوباره هوا بکار میرود و هرچه اختلاف دمای هوای ورودی با خروجی بیشتر باشد مصرف انرژی نیز بیشتر است و اگر شما درب منزل را باز بگذارید مجبور است تا جایی که اتاق محبوس میشود را خنک نگه دارد و در صورتیکه مکان مورد استفاده از قدرت کولر گازی بیشتر باشد فشار خیلی زیادی به کولر شما و برق منزل شما وارد میشود.بیشترین انرژی زمان اولیه روشن شدن کولر گازی مصرف میشود چون دمای اتاق خیلی بالاست و برای پایین آوردن و خنک کردن هوا میبایست انرژی بیشتری استفاده کند.پس لازم است برای ده دقیقه و نیم ساعت خارج شدن از منزل دستگاهها روشن باشند تا مصرف کاهش یابد و اما برای خروجهای طولانی حتماً کولر را خاموش کنید. لازم نیست آنقدر درجه ترموستات را بالا ببریم که برای خوابیدن از پتو استفاده کرده و یخ بزنیم.آنقدر درجه را بالا و پایین کنید تا دمای مورد نظر خود را بیابید این دما میتواند بین 24 الی 28 درجه باشد.بهتر است صبح زود که هوا خنک است از پنکه استفاده کرده و شبها از ساعت 9 به بعد از کولرهای گازی استفاده کنید.و بعد از ظهر از ساعت 7 به بعد از سایر لوازم خنک کننده استفاده کنید.سعی کنید از پارچه های ضخیم تری برای پرده های خود استفاده کنید و برای جلوگیری از تابش نور آفتاب از برچسب های تیره رنگ استفاده کرده یا با استفاده از روزنامه شیشه های پنجره اتاق خود را بپوشانید.


مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 9 سال پیش - 13:25
    بابت راهنماییتون ممنون
  • 9 سال پیش - 16:44
    thank you
    ممنونم از راهنمایی هایی شما خسته نباشید
  • 9 سال پیش - 20:26
    با تشکر از نکات با ارزشی که بیان فرمودید یکی دو نکته فنی دیگر در مورداستفاده بهتر از کولرهای گازی . 1-سعی شود دوشاخه کولر گازی کمتر از پریز برق در آورده شود زیا باعث شل شدن اتصال الکتریکی آنها و سپس داغ شدن دوشاخ و در نهایت بروز آتش سوزی می شود 2-اتصالات وسایل پر مصرف مثل کولر گازی و آبگرمکن که جریانهای بالایی دارندبهتر است بسیار محکم و استاندارد باشد و بوسیله نوار چسب نیز خوب پیچیده شوند و هر چند مدت از نظر داغ شدن محل اتصال بررسی شوند 3- بهتر است اوایل تابستان ترموستات کولرهای گازی زیر 5 باشد این کار باعث پایین آمدن مصرف برق شما می شود .
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.