روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X حال و روز فوتبال روستای نظرآقا X ورزش در نظرآقا X علی رزمجو X وبلاگ روستای نظرآقا X نظرآقا سلام X nazaragha-salam.ir

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

حال و روز فوتبال روستای نظرآقا (نوشته: علی رزمجو)

  • 15:58
  • 343  بازدید

 

 وضعیت فوتبال روستای نظرآقا ... نوشته:  علی رزمجو

به گزارش وب سات نظرآقا سلام، با توجه به اینکه روستای نظرآقا از گذشته های دور دارای جایگاه مناسبی در رشته های ورزش مختلف از جمله دو، والیبال، تنیس روی میز و... بوده اما همچنان ورزش اول روستا که با استقبال بیشتر مواجه می شود فوتبال است.

البته فوتبال روستای نظرآقا برای تمامی فوتبال دوستان منطقه سعدآباد شناخته شده و قابل احترام است زیرا تیم های آزادی و امید نظرآقا با قدمتی 30 ساله در این روستا وجود دارند که البته چند سالی است دیگر حال و هوای ورزشی خود را از دست داده اند و نامی از آنها نیست.

تیم های آزادی و امید نظرآقا طی چندین سال گذشته خود را به عنوان یک تیم بسیار خوب و با اخلاق در فوتبال منطقه سعدآباد معرفی کرده اند که البته تیم امید پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف گاه وقتی در لیگ یک سعدآباد حضور پیدا میکند اما تیم فوتبال آزادی در حال حاضر در این چند سال هیچ وجود خارجی ندارد و کاملا منحل شده است.

سازندگی تیم های نظرآقایی در بخشهایی که عرض شد (فنی و اخلاقی) بحثی است که تمام فوتبالی های شهرستان دشتستان به خصوص منطقه سعدآباد از آن یاد می کنند و امروز هم با اینکه این دو تیم در حال و روز خوبی به سر نمی برند و هیچ فعالیتی ندارند اما همچنان تیمهای بزرگان فوتبال منطقه سعدآباد به دنبال اندک بازیکنان آنها هستند.

اما این فوتبال سازنده چندین سال است که با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند که در این میان نکته قابل توجه در خصوص دو تیم قدیمی روستای نظرآقا است. در زمانی که تمام تیمهای بسیار قدرتمند فوتبال منطقه سعدآباد همگی فعال بودند و بازی میکردند تیم های روستای نظرآقایی امید و بخصوص آزادی با تکیه بر بازیکنان بومی خود در لیگ منطقه به مقامهایی مثل: دومی و سومی و حتی قهرمانی لیگ سعدآباد دست یافته اند. اما با گذشت زمان به دلایل مختلف به دسته های پایین تر فوتبال منطقه سعدآباد سقوط کردند، سقوطی که شاید برای همه تیم های دنیا اتفاق افتاده باشد و اکثر آنها نیز در همان فصل اول خود را از لیگ دسته یک جدا کرده و به لیگ برتر باز می گردانند که البته این مهم دیگر برای فوتبال نظرآقا اتفاق نیفتاد و امروزه تبدیل به یک رویا شده است. در حالیکه سه سال قبل همه چیز برای بازگشت تیم امید نظرآقا به لیگ برتر سعدآباد مهیا شده بود که باز هم به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

اما داستان تیم آزادی به گونه ای دیگر بود سالها قبل که مسئولان فوتبال سعدآباد در قانون جدیدی لیگ دسته یک را هم در کنار لیگ برتر به وجود آوردند تیم آزادی به پایین ترین رده فوتبال این منطقه سقوط کرد. بعد از سقوط به لیگ یک نیز تمام تلاش مسئولان این تیم بیهوده از آب در آمد و حتی به فکر خریدن امتیاز یک تیم برازجانی افتادند که فوتبالشان را در لیگ برازجان ادامه دهند که باز هم این کار بی ثمر بود.

سقوط آزادی و امید به دسته یک باعث شد که تیم های نظرآقایی به کلی از دنیای فوتبل محو شوند و در حال حاضر حضور اندک بازیکنان نظرآقایی در تیمهای منطقه نام فوتبال نظرآقا را کم و بیش زنده نگه داشته است.

شاید بتوان مهمترین دلیل عدم پیشرفت تیم های فوتبال نظرآقا را عدم توانایی مالی و نبودن مدیرقاطع و مربی توانمند و از همه مهمتر اختلافات درونی تیم های روستا دانست. زیرا اگر این تیمها می توانست هزینه های مالی خود را از جایی مشخص تامین کنند و از مدیران و مربیان کاربلد در تیم خود استفاده نمایند و اختلافات و تعصبات قدیمی را که بعدآ بهش اشاره میکنیم را کنار میگذاشتند به طور حتم امروز تیمی را از نظرآقا در لیگ برتر سعدآباد مشاهده می کردیم که بسیاری از بزرگان و ستاره های فوتبال منطقه در آن بازی میکردند.

اما هیچکدام از این اتفاقات در فوتبال نظرآقا رخ نداده و امروز در فصل بهار شاهدیم که هوای هیچکدام از این دو تیم بهاری نیست بلکه هوای این دوتیم بعد از سالها سقوط به لیگ دسته پایین تر زمستانی است.

 

***


مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 19:17
    از اقای علی رزمجو کمال تشکر را دارم و متن بسیار جالب و زیبای بود .
  • 11 سال پیش - 21:15
    متن جالبی بود - واقعا همینطور است
  • 11 سال پیش - 20:52
    بله موافقم.
    بیشتر من تعصبات قدیمی رو باعث این مهم می دانم.
    چون بازیکنان بسیارخوبی در روستا هستند که درون آزادی یا امید بازی می کردند و العان که امید بهشون نیاز دارد به خاطر تعصبات و لج های قدیمی به تیم ولات کمک نمی کنند.
    تیم امید هم امسال در لیگ سعدآباد که هم یک و و هم برتر قاطی شده شرکت کرده و هفته ی دیگر با تیم بانک ملی سعدآباد در جام حذفی بازی داره و به نظرم تیم امید اسم 26 نفر را برای این بازی ها رد کرده است که به زودی خبرشو حتما قرار خواهیم داد.
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.