روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X خاطره ای از الله کرم ستوده نیا در زمان جبهه و جنگ X رزمندگان روستای نظرآقا در جنگ X عکس های قدیمی X عکس های روستای نظرآقا X هفته دفاع مقدس X علی رزمجو X خاطرا

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

خاطره ای از آقای الله کرم ستوده نیا در زمان جبهه و جنگ (عکس)

  • 2:34
  • 499  بازدید

 

الله کرم ستوده نیا - فرزند مرحوم گرگعلی - ساکن روستای نظرآقا - سابقه جبهه 26 ماه

در این ایام جبهه و جنگ خاطرات بسیار است. به هرحال با سپاهیان محمدرسول الله راهی جبهه شدم.

به اتفاق جمعی از دانش آموزان و 2 تن از همکاران آن زمان (مسئولین تعاون رزمی) بودم. آن عملیات حمله به اسکله البکره و آل عمیه عراق در دستور فرماندهی بود.

به دستور فرمانده بنده به همراه دوست عزیزم مرحوم حاج علیکرم کشفی در سنگر مخصوص مجروهین و شهدای احتمالی ماندیم. آن روز کارمان آماده کردن پارچه های مخصوص کفن و فراهم کردن کمکهای اولیه بود.

گلاب و عطرها را به این چادر بردیم و شروع کردیم به آماده سازی کفن، کفن ها را در اندازه های مختلف تکه کردیم. یادش بخیر من خوابیدم و مرحوم حاج کشفی پارچه را به اندازه من جدا کرد و بعد پارچه ای را به اندازه مرحوم کشفی جدا کردیم.

همینطور مشغول بودیم تا ساعت 3 شب. در این ساعت مرحوم کشفی خواست از چادر معراج به چادر استراحت برود که یکباره صدای فریاد مرحوم و صدای وحشتناک و عجیبی شنیده شد. تا کلاش را برداشتم حاج کشفی خودش را انداخت داخل چادر و درب چادر را بست.

فکر کردم نیروهای عراقی حمله کردند، از حاج علیکرم پرسیدم چی شده چی شده؟او هم با ترس و لرز گفت: گراز گراز حمله کرده. از شکاف چادر نگاه کردم تا آره واقعآ گرازی دور و بر چادر نا پرسه میزند.

کلاش را برداشتم و خواستم این حیوان را بزنم اما دلم نیامد به این حیوان زبان بسته شلیک کنم. در همین لحظه چراغ چادر ما خراب شد و کاملآ در تاریکی نشسته بودیم و جرعت نمیکردیم بیرون از چادر برویم هرچند نمیدانستیم این حیوان دیگر از ما دور شده است.

با تماسهای مکرر بی سیم ، چراغ دیگری را برایمان آوردند. آن شب تا صبح بخاطره این قضیه ترس از گراز خودم و مرحوم حاج علیکرم کشفی خندیدیم.

دوستان و کابران محترم این سایت: خاطرات و اتفاقات دلخراش از جبهه و جنگ مثل ( شهید شدن اسماعیل رزمجواز روستا و احمد ذغالی از گناوه) زیاد دارم که دقیقآ خودم در آن صحنه ها حضور داشتم اما نخواستم بیان کنم. دوست دارم روزهای خوش هفته دفاع مقدس را با شادی و پشت سر بگذاریم.

خدایا وقتی به امام و شهدا فکر میکنم به دنیای دیگر میروم. ای خدا روحشان را شاد و از ما راضی بگردان

والسلام – الله کم ستوده نیا

 

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا


خاطرات الله کرم ستوده نیا

خاطرات الله کرم ستوده نیا



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 11:23
    سلام
    می گوم دسش دردنگنه که این خاطره نوشته خیلی هم خوو که یادش مانده بقیه که هیچ نمی گن ای خیلی ناراحتی علی جون گوشلته بگیر تا چیزی نبینیشکلکشکلک
  • 11 سال پیش - 13:29
    من تا یاد دارم الله کرم ستوده این خاطره رو تعریف می کرده و می کنه در مدرسه در 22 بهمن هر جا رفتم ازش فقط این خاطره رو شنیدم
    امیدوارم که سر زنده و موفق باشه
    فقط بهش بگین یه نو آوری کنه و یه خاطره ی دیگه رو تعریف کنه این خیلی برام تکراری شده
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.