روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X سید قاسم حسینی X دو پیشنهاد جهت ارتقاع تثبیت جایگاه نخل و خرما در کشور X روستای نظرآقا X کشاورزی در روستای نظرآقا X عکس های روستای نظرآقا X علی رزمجو X ali ra

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دو پیشنهاد جهت ارتقاع تثبیت جایگاه نخل و خرما در کشور (سیدقاسم حسینی)

  • 0:46
  • 306  بازدید

 

بسمه تعالی

دو پیشنهاد جهت ارتقاع تثبیت جایگاه نخل و خرما در کشور

از دیر باز خرما بعنوان یکی از محصولات مهم که زمینه اشتغال هزاران نفر در کشور را به وجود آورده است مطرح بوده . لیکن توجه لازم و در خور به آن نشده است لذا در این راستا دو پیشنهاد و راهکار به مسئولین ذیربط داده میشود که امید است مورد استقبال قرار گیرد.

1-  تشکیل سازمان خرمای کشور

همانطور که خاطر شریف استحضار دارد سالهاست که سازمان چای کشور جهت سازماندهی چای شمال کشور که فقط گسترده آن شامل سه استان گیلان ، مازندران ، گلستان است تشکیل گردیده و خدمات ارزنده ای هم به چایکاران نموده است. در حالی که نخل و خرما به آن وسعت و گسترده عظیم وسیع در کشور که استانهای 1- خوزستان 2- بوشهر 3- فارس 4- هرمزگان 5- کرمان 6- سیستان و بلوچستان 7- یزد را در بر میگیرد و میزان تولید خرمای آن به صدها هزار تن در کشور میرسد ولی تا کنون ساز و کار تشکیلاتی و اداری نداشته و ندارد. سم پاشی نخیلات که به محاق فرو رفت، قیمت تضمینی که فاتح آن خوانده شد، سوخت و کود شیمیایی هم که این سرنوشت رقت بار را دارد. حال در صورت ایجاد تشکیل سازمان خرما این محصول مهم وهم نظیر چای و تنباکو و غیره جایگاهی پیدا کرده و مسائل مربوط به آن رصد شده و مورد پیگیری قرار میگیرد.

2- تشکیل فراکسیون نمایندگان استانهای خرما خیز کشور در مجلس شورای اسلامی

چنانچه نمایندگان 7 استان فوق الذکر فراکسیونی را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهند و پیگیر وضعیت نخل و خرما از وزرای جهاد کشاورزی – صنعت،معدن و تجارت شوند و در جهت صادرات آن به خارج و حمایت از تاجران داخل و ایجاد کارخانه های بسته بندی و صنایع جانبی آن ارائه طریق کرده و برنامه ریزی نمایند اکنون شاهد رکود بازار و یا رشد مقطعی قیمت ها نبودیم و باغداران اینگونه دل مشغولی نداشتند. در این راستا فراکسیون مذکور میتواند وزیران مربوط را در این زمینه مورد سئوال و استیضاح قرار دهند . حقیر سال گذشته و در همین روزها دو پیشنهاد را تقدیم نماینده محترم مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای موسوی نژاد کردم که ایشان ضمن استقبال قول پیگیری را دادند که شایسته است سایر نمایندگان استان و دیگر استان های دگیر با این معضل به وی کمک نمایند تا این مهم عاجلآ محقق و قلوب خیل عظیم و مشتاق تولیدگنندگان خرما و نیز تاجران خرما را مسرور و شادمان گرداند.

به امید به فضل و یاری خداوند کریم

با سپاس وافر – سید قاسم حسینی

30/5/1392

خرما

خرما

خرما

تشکر صمیمانه از آقای سیدقاسم حسینی بابت همکاری در این قسمت



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 9 سال پیش - 11:45
    احسنت به آقای حسینی
  • 11 سال پیش - 11:56
    با سلام واحترام
    ضمن تقدیر وتشکر از سایت نظراقا سلام وجناب اقای سید قاسم حسینی از این پیشنهاد خوب ومفید ایشان
    که مردم همت کنند ونتیجه حاصل شود.
    باتشکر فراوان
  • 11 سال پیش - 8:04
    سلام
    ای کاش یکی دوتای دیگه هم قد تو فکر بیدن مو خم تنها از بس فکر کردمه دیه می نوم سفید واویه وسالیان سال ای مخل هی قد کشیدن وهی افتادن وکسی قدر ای خرمی یلشه ندونست آقای حسینی تو جهاد کشاورزی مثل خوشه انگور دارن خوشه خرما را دنبال می کنن ای برش داری و حرفت می خونن پیگیر خوشه خرما واوو که به همی چیلی که نگرانی تو و مونه داره می پرازه راسی امسال با این همه خرما چه می خان بکنن حتما مفتی می خان بخرن ای تجار ل ل از مردمشکلک
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.