روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X اعتیاد به اینترنت چیست و چگونه درمان می‌شود؟ X نظرآقا سلام X پایگاه اطلاع رسانی X علی رزمجو X نجمه حسینی فر X اینترنت X فضای مجازی X اعتیاد

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

اعتیاد به اینترنت چیست و چگونه درمان می‌شود؟ (نجمه حسینی فر)

  • 12:03
  • 358  بازدید


اعتیاد به اینترنت چیست و چگونه درمان می‌شود؟


نظرآقا سلام _ اینترنت یکی از محصولات علمی و فنی است و مانند سایر ابزار می تواند کاربردهای مثبت و منفی داشته باشد. یکی از آثار منفی آن  اعتیاد به این ابزار است. اعتیاد در واقع ایجاد یک ارتباط افراطی، بدون هدف، غیرقابل کنترل با اینترنت است.
بسیاری از روانشناسان استفاده بیش از 19 ساعت از اینترنت در هفته و برخی دیگر تا 36 ساعت در هفته را اعتیاد می‌دانند و طبق تحقیقات انجام شده تقریباً 70 درصد افرادی که به بازی‌های ویدیویی و استفاده از اینترنت معتاد شده‌اند کودکان، نوجوانان و جوانان هستند
به گفته ی کارشناسان مهمترین پیامدهای اعتیاد به اینترنت عبارتنداز:اختلال افسردگی؛ گوشه گیری  و انزوا، اختلال در میزان خواب و زمان آن، خستگی بیش از حد، فشارهای روانی از دست دادن فرصت های شغلی، اختلال در روابط میان فردی، اختلاف های خانوادگی مشکلات درسی، افکار پرخاشگرانه و میل جنسی زودرس.

علی عظیمی کارشناس فضای مجازی در حوزه انتظامی درباره ی نشانه‌های اعتیاد به اینترنت می‌گوید:. برای این که بتوانیم فرد معتاد به فضای مجازی را بشناسیم باید رفتارهای او را مورد بررسی قرار دهیم به طور مثال افرادی که به اینترنت اعتیاد دارند نسبت به دیگران احساس تنش، عصبانیت و خستگی داشته و درزمانی که به اینترنت دسترسی ندارند، بیشتر عصبی و خسته و حتی در برخی مواقع این افراد دچار افسردگی، تشویش و عدم اعتماد به نفس، خشونت، علاقه به صرف زمان بیشتر در برابر رایانه، صرف نظر از انجام فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی می‌شوند.
وی با بیان این که هیچ مشکلی بدون راه حل نیست به معرفی راهکار های درمان پرداخت و گفت: اولین راهکار درمان فرد معتاد به اینترنت این است که شخص در ابتدا بیماری خود را بپذیرد، سپس در طول روز زمان مشخصی را صرف استفاده از اینترنت کند و در ساعت‌های دیگر خود را به انجام کارها و تفریحات دیگر مشغول کند. فرد باید یاد بگیرد که اینترنت بیشتر جنبه کاری دارد و نباید بیش از یک یا دو بار در روز به سراغ آن برود و باید به طور منطقی و صحیح از آن استفاده کند و بداند تمام زندگی در استفاده از اینترنت خلاصه نمی‌شود. در نهایت این فرد باید برای درمان کامل‌تر به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کند.

 

گردآورنده
نجمه حسینی فر



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 8 سال پیش - 12:24
    مطلب عالی بود,وبجامنتظر دیگرمقالات شماییم,,
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.