روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

توصیه های کشاورزی (حیدر رضانیا) عکس-نظرآقا سلام-www.nazaragha-salam.ir

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

توصیه های کشاورزی (حیدر رضانیا) + عکس

  • 11:17
  • 428  بازدید

 

مدیریت پایدار رابطه آب , خاک و گیاه
مدیریت تغذیه و حاصل خیزی در خرما

*مدیریت تغذیه و حاصل خیزی خاک نخلستان از مهمترین عملیات در برنامه جامع تولید پایدار و حفاظت از محصولات می باشد
*مدیریت خاک نخلستان فرایند حفظ و بهبود حاصل خیزی خاک از یک فصل زراعی تا فصل زراعی بعدی می باشد.(ایجاد یک خاک غنی و فعال با حاصل خیزی بالاحیدر رضانیا).
*در برنامه تغذیه درختان خرما و خاک باغ نخلستان انتخاب صحیح و اصولی و سازگار در نوع مواد غذایی , میزان و مقدار مواد غذایی , روش مصرف مواد , و زمان استفاده یک محصول مناسب و پایدار با کیفیت و کیفیت مناسب ایجاد می کند.
*نتایج نشان داده است که تقویت خاک با مواد آلی در خاک نخلستان شرایط پویا و فعال ایجاد کرده و درخت خرما با ریشه های افشان بخوبی مواد مورد نیاز را جذب و تولید محصول کمی و کیفی خوبی می کند.
*در برنامه تغذیه نخلستان استفاده از کودهای آلی و بیولوژیک از جنبه های اقتصادی سلامت محیط و تولید محصول سالم توصیه می شود.
*استغاده از روش های صحیح مصرف مواد غذایی به صورت نوار کود و چال کود به همراه مواد آلی به پایداری خصوصیات خاک و تولید محصولات با کمیت و کیفیت می شود.
*بکارگیری بقایای گیاهی ( تبدیل شده ) حاصل از درختان و برگشت به چرخه کشت بوم کمک مطلوبی به حفظ حاصل خیزی و پویایی خاک نخلستان می کند.
*استفاده از کود های سبز (کاشت خانواده ی بقولات و گرامینه در زمستان مقارن با بارندگی ) از مهم ترین عملیات در برنامه مدیریت خاک نخلستان می باشد که افزایش مواد آلی و پویایی و اصلاح خاک و ارتقاء کمی و کیفی محصول می شود.
*مصرف مواد اصلاحی مثل گوگرد (با مایه تلقیح تیو باسیلوس ) به همراه مواد آلی از مهمترین عملیات برای بهبود خصوصیات خاک نخلستان و بر طرف نمودن کمبود عناصر مواد غذایی می باشد./ع.ر


تهیه و تنظیم :: حیدر رضانیا ::
5/11/92



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 23:03
    توصیه های استاد رضانیا راارج می نهم ایشان ضمن اینکه درحرفه وفن تجارب خوبی دارند یک کشاورز باغدارموفق هم هستند لذاشایسته است باغداران گرامی ازعلم وتجارب ایشان درجهت بهبودنخیلات خود استفاده نمایند
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.