روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X گفتگوی اتحاد جنوب با سجاد ستوده نیا کارگردان نظرآقایی فیلم جمعه و شنبه X فیلم طنز جمعه و شنبه X سجاد ستوده نیا X علی رزمجو X وبلاگ روستای نظرآقا

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

گفتگوی اتحاد جنوب با سجاد ستوده نیا کارگردان نظرآقایی فیلم جمعه و شنبه (عکس)

  • 18:05
  • 624  بازدید

 

سجاد ستوده نیا؛ مهندس مکانیک و دانشجوی کارشناسی مدیریت فرهنگی، اهل روستای نظرآقا و ساکن بوشهر؛
وی از کودکی علاقه زیادی به هنر و فعالیت های فرهنگی داشته و از 13 سالگی در کلاس های آموزشی باشگاه خبرنگاران جوان شرکت نمود و کم و بیش با عوامل برنامه های تولیدی سیمای مرکز بوشهر همکاری داشته است.
این هنرمند جوان دشتستانی از سال 86 به بعد با شرکت در دوره های حرفه ای فیلم سازی در انجمن سینمای جوان برازجان آموزش های خود را به صورت جدی و حرفه ای در رشته های کارگردانی، تدوین، تصویر برداری، عکاسی و غیره... دنبال کرد و هم اکنون به عکاسی و فیلمسازی مشغول است.
ستوده نیا با هدف انعکاس فرهنگ بومی حوزه دشتستان، یک فیلم داستانی را کارگردانی کرده است که به همین بهانه گفتگویی را با وی ترتیب داده ایم.

حاصل این گفتگو را می خوانید:

ـ اتحاد جنوب: با خبر شدیم که شما اقدام به ساخت یک فیلم داستانی بلند کرده اید، در مورد چگونگی تولید این اثر توضیح بفرمایید؟
در سال 89 با مشورت عده ای از دوستان فیلم ساز تصمیم گرفتیم که داستان یک فیلم را با حضور هنرمندان بومی تولید کنیم، که بعد از جلسات متعدد با هنرمندان اقدامات لازم را انجام دادیم.

ـ اتحاد جنوب: چرا و با چه هدفی تصمیم بر تولید فیلم گرفتید؟
گذر زمان باعث شده تا بسیاری از خرده فرهنگ ها و آیین های بومی به فراموشی سپرده شده و اگر اقدامی صورت نگیرد قطعا این فرهنگ ها از بین می رود و برای نسل آینده گنگ می شود، بر خود لازم دانستم که با همکاری دوستان هنرمندم گوشه ای از این خرده فرهنگ ها را در قالب یک فیلم داستانی تولید و به نمایش بگذارم.

ـ اتحاد جنوب: حامی و مشوق شما جهت تولید این فیلم چه نهاد یا ارگانی بوده است ؟
خوشبختانه در شهرستان دشتستان هنوز هستند انسان هایی که دلسوخته ی بخش فرهنگ منطقه اند و از هیچ کمکی برای ابقای این فرهنگ دریغ نمی کنند؛ در این کار آقایان الله وردی طلایی و برادرشان مهدی طلایی همه گونه ما را حمایت کردند و علاوه بر کمک در هزینه های تولید در بخش امکانات نیز حامی ما بوده اند.

ـ اتحاد جنوب: موضوع فیلم چیست ؟
این فیلم با نام "جمعه و شنبه" پیرامون مسائل فرهنگ بومی حوزه دشتستان است و اقلیم بسیار بکری که در بطن این فیلم است، بیانگر توانمندی های جغرافیایی و اقلیمی دشتستان است؛ همانگونه که اشراف دارید، منطقه دشتستان دارای مناطق متعدد جغرافیایی و توریستی است که هنوز به نحو شایسته مورد معرفی عموم قرار نگرفته است، در این فیلم تصمیم گرفتیم جغرافیای زیبا و بکر دشتستان را به تصویر بکشیم و همه زیبایی های دشتستان را به تصویر بکشیم.

ـ اتحاد جنوب: چه لزومی داشت که حتما از هنرمندان بومی استفاده کنید؟
بنای ما بر همین بود که موضوع فیلم که کاملا بومی است از هنرمندان کاملا بومی نیز استفاده کنیم، و طی 9 فراخوان از بسیاری از دوستداران بازیگری تست گرفته شد و نهایتا در بین آنها 12 نفر را انتخاب کردیم.

ـ اتحاد جنوب: لطفا کمی هم در مورد داستان این فیلم توضیح دهید؟
فیلم بیشتر در مورد اتفاقاتی است که در یک خانواده روستایی رخ می دهد و در قالب طنز اجتماعی به موضوع رشوه خواری و عواقب تلخ این امر پرداخته است.

ـ اتحاد جنوب: هزینه ساخت این فیلم چقدر بود؟
بیش از 57 میلیون تومان هزینه این فیلم داستانی شده که همگی با هزینه شخصی و گرفتن وام بوده و بدون هیچ حمایت مالی از موسسه یا ارگانی و تنها به عشق هنر صورت گرفته است.

ـ اتحاد جنوب: چه توقعی از مسئولین و نهاد های فرهنگی دارید ؟
با همت برادران بزرگوار طلایی این فیلم که تمام عوامل آن بومی و بوسیله هزینه های شخصی تولید شده، مراحل تدوین، صداگذاری، آهنگسازی و ... را که همه حرفه ای می باشند را گذرانده و امیدواریم که مسئولین مرتبط همکاری لازم را جهت خرید و عرضه این فیلم انجام دهند تا برای کارهای آینده با محوریت بومی گرایی انگیزه بیشتری داشته باشیم.

ـ اتحاد جنوب: ما هم امیدواریم مسئولین محترم امر با حمایت از جوانان هنرمند هم استانی چون شما که دل در گرو اشاعه فرهنگ غنی این دیار دارید؛ شرایط پیشرفت و انگیزه تولید آثار بهتر و مفیدتر را برایتان مهیا سازند.
سپاسگزارم./س

فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر

فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر

فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر

فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر


فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر

فیلم جمعه و شنبه استان بوشهر

منبع: اتحاد جنوب



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 22:46
    بنام خدا-فرزندان برومندوهنرمنداین روستاهمیشه مایه افتخارومباهات هستند.ان شاءالله موفق وپیروز باشند.
  • 11 سال پیش - 22:30
    تلاشها و خلاقیتهای این جوان هنر مند ستودنی است انشاءاله بزودی درردیف کارگردانهای بزرگ قرار گیرد .
  • 11 سال پیش - 19:51
    مایه افتخاراست.برای خود/هم ولایتی ها/منطقه واستان.
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.