روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X تعلل در انتخاب دهیار ، چرا ؟؟ X دهیاری نظرآقا X اخبار روستای نظرآقا X سجاد ستوده نیا X علی رزمجو X نظرآقا سلام X وبلاگ روستای نظرآقا

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

تعلل در انتخاب دهیار ، چرا ؟؟ (نوشته: سجاد ستوده نیا)

  • 18:55
  • 691  بازدید

 

تعلل در انتخاب دهیار ، چرا ؟؟ ... نوشته: سجاد ستوده نیا

بسمه تعالی

مردمی که روز ۲۴ خرداد با هزار امید و آرزو پای صندوق های رأی آمدند تا با انداختن تعرفه خود به صندوق انتخاب شوراها، به حاکمیت شش ساله شورای سوم پایان دهند، هرگز فکرش را نمیکردند که شورای چهارم خیلی زود قدم درجادّه ای بگذارد که انتهایش مشکلات و اختلاف است که پیشینیان در آن سیر میکردند.

اخباری که این روزها از شورای روستا به گوش میرسد تمام مردم روستا را ناراحت کرده و به هیچ وجه نشان دهنده آن نیست که عدّه ای به نمایندگی از مردم دور هم جمع شده اند و می خواهند اندکی از آلام مردم روستا را التیام بخشند و این فقط باعث شادی چند نفر خاص که می خواهند از شورا به نفع خود و اقوام خویش سود ببرند می باشد.

آیا این است شورای هماهنگ با مردم ؟

آیا این است استفاده از خرد جمعی؟

آیا این است احترام به گفتار بزرگان و ریش سفیدان روستا؟

در آستانه انتخاب دهیار نظرآقا که مدتهاست از وقت قانونی هم گذشته ضروری است که چند نکته را در قالب چند سؤال  مهمّ  و دو پیشنهاد با هیئت رئیسه شورا در میان بگذاریم؛

- هیئت رئیسه شورای نظرآقا به طور واضح و شفاف توضیح دهند که برای انتخاب دهیار چه ملاک و معیارهای مشخص و قابل اندازه گیری در نظر گرفته شده است؟ آیا معیارها، برای سنجش همه کاندیداها یکسان است؟ و اینکه آیا این معیارها بر روی کاغذ آورده میشود یا خیر؟

- چرا بعد از گذشت بیش از 60 روز از وقت تعیین شده برای انتخاب دهیار هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته؟

- روند مطرح شدن نام کاندیداهای دهیاری از چه قرار است؟ چون با بعضی از این افراد نام برده صحبت کردیم  که  از ثبت نام  خود ابراز بی اطلاعی میکنند.

- با احترام به اعضای شورای جدید و تمام گزینه های مطرح شده برای گرفتن سمت دهیاری و همچنین آقای نامی نظری سرپرست دهیاری فعلی: اگر تصمیم بر تغییر است چرا گزینه های مطرح شده از سوی شورا هیچ برتری چشمگیری  بر آقای نامی نظری ندارند.

اینجانب به شخصه با آقای عالی نژاد مدیرکل  دفتر امور روستایی  استانداری صحبتی داشتم که ایشان از این کار شورای ما جهت برکناری آقای نامی نظری ابراز تاسف نمود و بیان کرد: برای  شورای روستای شما متاسفم، چون ما تخصیص بودجه را بر اساس عملکرد دهیاری هر  روستا می بندیم و آقای نامی نظری از دهیاران فعال در استان بوشهر است .

آیا مگر غیر از این است که دهیار فعلی با دو ویژگی “تجربه” و “آشنایی با تمام مسائل روستا”، یک سر و گردن از همه گزینه های مطرح شده - ضمن احترام به این بزرگواران - بالاتر است؟  این نکته، مسئله ای غیرقابل کتمان است و هر کسی که کوچکترین آشنایی با مسائل روستا داشته باشد بر آن صحه می گذارد. امّا آیا جز مسائل پشت پرده  ، و شاید مسائل شخصی، دلیل دیگری برای حذف وی و انتخاب کسانی که نقاط قوت وی را نیز ندارند می توان یافت؟ هیئت رئیسه محترم شورا توضیح دهند که اگر مسائل پشت پرده نیست، پس چیست؟

بدیهی است که منطق مورد پسند “عقل” و “شرع” برای برگزیدن مدیران و صاحب منصبان این است که فرد جایگزین، نقاط قوّت مدیر قبلی را دارا باشد، منهای نقاط ضعف وی.  حال اگر این منطق مورد قبول هیئت رئیسه محترم شورا هست - که هست به طور شفاف توضیح دهند که کدام یک از نقاط قوت دهیار فعلی در چند کاندیدای نام برده وجود دارد؟ همچنین چه دلایلی وجود دارد که نشان می دهد گزینه مورد نظر شورا، نقاط ضعف دهیار فعلی را ندارند؟

* رئیس محترم شورا در مصاحبه ای عنوان داشته بود که اعضای شورا با بررسی برنامه های نامزدها تصمیم به انتخاب دهیار خواهند گرفت.

از آنجایی که این شائبه قوّت گرفته که دست های پشت پرده تعیین کننده دهیار است تا برنامه و شایسته سالاری، تقاضا می شود برنامه همه نامزدها - چه کسانی که حذف شده اند و چه کسانی که باقی مانده –  در اختیار رسانه های روستا گذاشته شود تا مردم هم اندکی در جریان امور قرار بگیرند.

- با توجّه به وجود هزاران حرف و حدیث در اذهان عمومی و ضرورت شفاف شدن مسائل، به طور مشخّص پیشنهاد می شود که قبل از انتخاب دهیار، جلسه ای با حضور بزرگان ، شوراهای قبل ، نخبگان و صاحب نظران روستا برگزار شود تا مشخص بشود که آیا گزینه های مطرح، صلاحیت تصدی یکی از مهمّ ترین مسئولیت های روستا را دارند یا خیر. اعضای شورا که مدّت کوتاهی بیش نیست با رأی مردم بر کرسی شورا تکیه داده اند، نباید هیچ واهمه ای از حضور مردم در جلسه مورد اشاره داشته باشند.

هیئت رئیسه شورا، مخصوصاً شخص رئیس عنایت داشته باشند که برای آرامش و روند همیشگی در روستا ضروری است قبل از انتخاب دهیار، ابهامات موجود در افکار عمومی را رفع کنند. و به تازگی شنیده ایم که بزرگان سرشناس روستا به خاطر نگرانی از اینکه روستای متحدمان به علت برخی از مسائل که شورا باعث و بانی آن می باشد رنگ تفرقه به خود نگیرد، تصمیم گرفته اند اعضای شورا را در محلی جمع و از آن ها دلیل این همه ابهامات را جویا شوند ، پس ضروری است که قبل از هر اقدامی، پاسخ این سؤالات را از هرطریقی که صلاح می دانند ارائه دهند و در غیر این صورت بزرگانی همچون ، خانواده معظم شهدا , حاج شیخ حسین رزمجو ، حاج شیخ احمد رزمجو ، حسین زیرایی ، حاج ایرج نظری ، حاج فتح الله رزمجو ، حاج محمد حسین شهریاری ، حاج سید غلامحسین موسوی ، سید قاسم حسینی ، حاج آقا شیخ عبدالحسن شیخی ، مسولین هیئت مذهبی تعزیه خوانی سید الشهدا ، هیئت ابولفضل (ع) ، هیئت ابااصالح المهدی (عج) و دیگر بزرگان روستا که نشد اسم بیاورم به طور جد ورود پیدا کنند تا روستای عزیز و با فرهنگ نظرآقا از تفرقه و گزند اعمال نظرهای شخصی بعضی از افراد مصون بماند.


باشد که همه ما زیر سایه امام حسین (ع) به راه خدا ، راهنمایی شویم.



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 18:03
    نبایددهیارروستاراعوض کنندبخواطراینکه همه ی مردم دهیاررادوست دارند
  • 11 سال پیش - 22:15
    سجاد ستوده به تو چه ربطی داره دهیاری و شورای نظراقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مگه فضولی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • 11 سال پیش - 0:56
    این نشانه خردجمعی واستفاده ازنظریات مردم واهمیت به نخبگان روستاخصوصاطوماروتلاش برای ترسیم آینده بهتراست.خیلی هاازانتخابشان پشیمان هستند.
  • 11 سال پیش - 0:41
    تاکی سکوت.وقت احساس مسئولیت درقبال آینده روستافرارسیده.باعملکردآقایان به نظروآرای مردم توهین شده است.قطعاشاهدخسران وزیان روستادراینده خواهیم بود.افرادی که تاکنون برای مردم دل نسوزانده اندوبامردم ودرجمع مردم نبوده اند نمیتوانندبرای مردم باشند.
  • 11 سال پیش - 0:28
    جاناسخن ازدل مامیگویی.احسن.بانظرشماموافقیم.ضمناازدوستانی که نظرارزشمندخودشان رامینگارند خواهشمندیم که اسامی زیباوجالب تری برای خودانتخاب نمایند.
  • 11 سال پیش - 17:25
    مگر اینجا افغانستان است که لوی جرگه تشکیل شود.تورابه خدااستخرهای وسط ولات درست کنندکه خجالت اوراست.
  • 11 سال پیش - 10:32
    با سلام
    از آقای سجاد ستوده این جوان فرهنگی و دلسوز روستا تشکر میکنم ، مدتی بود در روستا حرف ها و در گوشی هایی به گوش می رسید که احساس میکردیم زنگ خطری است برای روستا و ایجاد تفرقه در روستا
    لطفا اعضای شورا این مطلب دلسوزانه را تلنگری به خود بدانند و اگر خداییش دارند با اعمال نظر شخصی و بطور نادانسته اشتباهی میکنند ، خدارا یاد آور شوند و روستا را از این 2 دستگی ها نجات بدهند.
  • 11 سال پیش - 9:54
    هم ولاتی منم با سجاد ستوده موافقم هم ولاتی بهتر است بدانی که ریس شورا خود را مدیون رای بحرانی و هاشمپور جهت ریاست میداند، و خلاف نظر اونها رای نمیدهد ،راستی کسی که میخوان معرفی کنند چکاره آقای هاشمپوره؟؟؟
  • 11 سال پیش - 1:18
    عزیزوم, سجاد, طوری جانبدارانه حرف زده‌ای که اگر برادران شورا بخواهند هر کسی به جزء آقای نامی نظری را به عنوان دهیار انتخاب کنند انگار بزرگترین اشتباه عمر و خطای غیر قابل بخشش را مرتکب شده اند.
    بگذارید اعضای محترم شورا که همه از سلامت کامل روانی و جسمانی برخوردارند در تصمیم گیری با آرامش فارغ از تعصبات و فشارهای روانی تصمیم‌گیری کنند.
    این جانب هیچ رایی له یا علیه آقای نامی‌نظری ندارم ولی اینگونه قلم‌زدن نیز شایسته انسانهای فرهیخته و همه جانبه نگر، و همچنین وبلاگهای بی‌طرف نیست. انتشار این چنین مطلبی توسط نظرآقا سلام، شائبه جانبداری آن را دامن میزند.
  • 11 سال پیش - 22:24
    باعرض سلام...خسته نباشیدآقای ستوده نیا ممنون از مطلب خوبتون خیلی عالی بود(((وتشکرویژه دارم ازمدیروبسایت نظرآقاسلام آقای علی رزمجو)))شکلکشکلکشکلک
  • 11 سال پیش - 22:24
    جناب آفای ستوده نیاازاینکه شما جوانان عزیزاین محل احساس مسئولیت مکنیدوپیگیرمسائل ومشکلات محل هستیدتشکروقدردانی می شودوامادرخصوص واردشدن معتمدین وافرادصاحب نظروبانفوذمحل بایدخدمت شماعرض کنم تاانجایکه لازم بوده پیگیریهائی وراهیزنی صورت گرفته وبهرحال اعضای محترم شورای اسلامی نماینده قانونی همه مردم شریف این محل هستندوماهمه میدانیم که اگربرای تصویب ویاردهرمصوبه ای اگرقرارباشدمعتمدین واردشوندبه اقتدارشورای اسلامی صدمه واردمی شودهمه اعضای شورای اسلامی افرادی خردمندودلسوزمحل هستندکه قطعادراین راستاخیروصلاح حوزه نمایندگی خودشان رامیدانندهمه این عزیزان درمحافل ومجالس حضور دارندواظهارنظرقاطبه اهل محل رامبنی برحمایت ازدهیارمحترم راشنیده انددیگرتصمیم باخوداین بزرگواران است واگراسرارزیادشودزمینه سازهمان چیزی که شماودلسوزان محل نگرانش هستیدیعنی تفرقه درمحل می شود پس بهتراست به رای ومصوبه شورای اسلامی احتمام ورزیم
  • 11 سال پیش - 20:32
    با تشکر از این دوست عزیز ، واقعا درست می گوید تا کی باید روستای ما چنین حاشیه هایی داشته باشد . بیاید با حذف هاشیه ها و تلاش در پیشرفت روستا گامی در بهبود آن داشته باشیم . شکلکشکلک
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.