روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X خاطره ای از آقای حیدر رضانیا در زمان جبهه و جنگ X رزمندگان روستای نظرآقا در جنگ X عکس های قدیمی X عکس های روستای نظرآقا X هفته دفاع مقدس X علی رزمجو X خاطرات

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

خاطره ای از آقای حیدر رضانیا در زمان جبهه و جنگ (عکس)

  • 12:58
  • 461  بازدید

 

بسمه تعالی

کلاس چهارم هنرستان کشاورزی بودم . حدود نیمی از کلاس تصمیم جدی گرفتیم به جبهه برویم برای ما که دانش آموز زرنگی بودیم رها کردن کلاس درس کار مشکلی بود اما رفتن به جبهه شوق دیگری داشت وضع جسمی خوبی هم نداشتم ، اما این دلیلی برای جبهه نرفتن نبود دقیقا

بعد از گرفتن امتحان نهایی به تاریخ 27/3/1365 از طریق پایگاه سلمان فارسی به پایگاه مقاومت بسیج سعدآباد مراجعه کردیم آنجا با نام نویسی و بدرقه مردم سعدآباد اعزام و به جراجی در ماهشهر در گردان ادوات بعنوان تک تیرانداز انجام وظیفه نمودم .

بعد از چند روزی استراحت شبانه ما را به بندر فاو در عراق بردند بعد از عملیات والفجر 8 که به آزادی فاو منجر شده بود ما در آنجا مستقر شدیم ما را در یه انبار بزرگ عراقی بردند ، خیلی گرسنه شده بودیم ، همه چیز پیدا می شد به جز مواد غذایی ، در آنجا بود که مشهدی حسین محمد خلیفه پدر اسد میثمی را دیدم گفت : نگران نباش هر طوری باشه برایتان یه چیزهایی سر هم بندی می کنم .

هوا داغ و شرجی گلوله های توپ فرانسوی از هر طرف می بارید . گفت : عادت می کنید . یادم می آید سید قاسم حسینی و ایرج نظری را برای دقایقی ملاقات کردیم .

در خانه های گلی که قدم می زدیم واقعاً ارواح را می دیدیم . داخل بعضی از خانه ها که شدم اثاث منزل در خانه ها بود . بعضی از آنها غارت شده بود . جاده فاو تکه تکه آثار خمپاره ها و چاله چوله بود .

نزدیک مسجد فاو بودیم . استرس خاصی داشتیم اما به تدریج رفع شد . یک دقیقه نشد که صدای سوت بلندی از آسمان نشنوم . همان روزهای اول بود یک گلوله در فاصله 10 الی 15 متری من به زمین خورد ، روی زمین سریع دراز کشیدم ، یک کلوخ به سرم خورد گفتم کشته شده ام ولی بخیر گذشت ، اوایل مهر بود برگشتیم . (جراجی) در اینجا سید عسکر حسینی مقدم ، محمود بازیار حقیقی و خداکرم صابرنظراقا را دیدم که با همدیگر عکس یادبودی هم گرقتیم .

والسلام – حیدر رضانیا

خاطره ای از حیدر رضانیا



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • مابایدبه این چنین کسانی افتخارکنیم که دلیرانه درمقابل جهان خاران ایستادند
  • 11 سال پیش - 14:41
    اقای رضانیا یه کم بیشتر خاطره را جدی تر بگی جذاب تر می شود.درست نمی گم اسلام علیک یا اباعبدلله
  • 11 سال پیش - 19:06
    جوانان دیروز راببیندبااان قدوقواره های نحیف/چگونه درمقابل ابرقدرت های تادندان مسلح ایستادگی می کردند.؟عمرشان مستدام باد.
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.