روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

یکی از افتخاراتی که مردم روستای نظرآقا از دیرباز تا کنون به آن بالیده اند، عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. روستای نظرآقا از قدیم ایام در مراسمات عز

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

مراسم سینه زنی سنتی نظرآقا در دهه محرم را احیاء کنید + تصاویر

  • 19:15
  • 349  بازدید

 

نظرآقا سلام _ مراسم سینه زنی سنتی نظرآقا در دهه محرم را احیاء کنید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام، یکی از افتخاراتی که مردم روستای نظرآقا از دیرباز تا کنون به آن بالیده اند، عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. روستای نظرآقا از قدیم ایام در مراسمات عزاداری در ماه محرم و صفر در منطقه سعدآباد پیشگام بوده است و اکنون شهرت این روستا در قالب اجرای تعزیه خوانی در استان بوشهر به الگویی برای عزاداری تمام هیئتهای تعزیه خوانی جنوب کشور تبدیل شده است و در روز عاشورای حسینی خیل عظیمی از عزاداران اباعبدالله از سرتاسر استان بوشهر، نمایش بزرگ و باکیفیت واقعه روز عاشورا را از نزدیک تماشا می کنند که این خود یعنی پیشرفت در نحوه عزاداری برای امام حسین(ع).

اما پیشرفت تعزیه خوانی این روستا که اتفاقی شایسته و افتخاری بایسته است نباید ما را از دیگر عزاداریهای نظرآقا بخصوص سینه زنی سنتی غافل و بی تفاوت کند. مراسمی با سابقه ای بسیار زیاد که اکنون اثری از آن نیست و تقریبآ به دست فراموشی سپرده شده است.

سینه زنی سنتی در نظرآقا

مراسم سینه زنی سنتی روستای نظرآقا که دهه های 70 و 80  بعد از شهر سعدآباد پرشور ترین مراسم سینه زنی بخش سعدآباد بشمار می رفت و عزاداران در صفوف مختلف با شور خاصی به عزاداری می پرداختند، امروز تقریبآ اثری از آن شور و حال سینه زنی در روستای باسابقه نظرآقا نیست.

سینه زنی سنتی در نظرآقا

ما در هیئتهای عزاداری نظرآقا خادمان پرشور و با انگیزه ای داریم که هر کدام به خوبی در حیطه کاری خود به نحوی مشغول به خدمت هستند. پس باید از این نعمت انگیزه بهره ببریم و بار دگر همچون گذشته با همبستگی تمام هیئتها و در راس آنها شورای اسلامی نظرآقا با تدابیری خوب و انجام جلساتی در این خصوص سینه زنی سنتی روستای نظرآقا که میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان ما می باشد را احیاء کنیم.



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.