روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

روستای نظرآقا با داشتن تقریبا بیش از 280 هزار اصله نخل، نخل خیز ترین روستای شهرستان دشتستان در استان بوشهر است. این روزها عملیات برداشت میوه ای زرد رنگ و قرمز ر

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

خارک؛ میوه درخت بهشتی در روستای نظرآقا + تصاویر

  • 9:08
  • 382  بازدید

 

نظرآقا سلام _ رسیدن محصول درخت نخل، کاری دشوار است که نخلداران استان بوشهر با فعالیتی شبانه روزی آن را انجام می دهند، کاری که با عمل تلقیح آغاز می شود تا محصول نخل از خارَک به خرما تبدیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام، روستای نظرآقا با داشتن تقریبا بیش از 280 هزار اصله نخل، نخل خیز ترین روستای شهرستان دشتستان در استان بوشهر است. این روزها عملیات برداشت میوه ای زرد رنگ و قرمز رنگ به نام «خارک» در مناطق جنوب الخصوص در قدیمی بخش استان بوشهر یعنی سعدآباد و در راس آنها روستای نظرآقا بسیار داغ است و اکثرآ تمام مردم این منطقه از این میوه شیرین و لذیذ استفاده میکنند و اولین پیش غذایی می باشد که قبل شام یا ناهار مصرف می شود. اما شاید خیلی از مردم کشورمان از دیدن و خوردن این میوه های بهشتی محروم هستند، زیرا عمر خارک یا همان شکل اولیه خرما بسیار کوتاه است و به سرعت به «رطب» یعنی نیمه خرما و نیمه خارک و سپس خرما تبدیل می شود.
اما رسیدن محصول نخل به خرما راهی طولانی را سپری می کند تا به مصرف کننده می رسد.

نخل

خارک 

خارک

خارک

خارک

روستای نظرآقا

میوه خارک

خارک

خارک بل کویری

خارک

خارک قندی

خارک شیخ عالی

عبدالله رزمجو

روستای نظرآقا

دشتستان

خارک قندی

خارک قرمز

نظرآقا

خارک

خارک

خارک نظرآقا

خارک تزئینی

خارک

عکس: علی رزمجو



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.