روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

  اندرحکایت تاجران محلی خرما قسمت دومدر قسمت اول از مقاله اندر حکایت تاجران محلی خرما که توسط آقای حیدر رضانیا تهیه شده بود در آن اشاره های مکرری به مظلومی نخلداران و نحوه غیر منصفانه خرید خرمای

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

اندرحکایت تاجران محلی خرما (قسمت دوم)

  • 18:00
  • 284  بازدید

 

اندرحکایت تاجران محلی خرما قسمت دوم

در قسمت اول از مقاله اندر حکایت تاجران محلی خرما که توسط آقای حیدر رضانیا تهیه شده بود در آن اشاره های مکرری به مظلومی نخلداران و نحوه غیر منصفانه خرید خرمای باغداران توسط تاجران بومی و غیر بومی و همچنین صحبتهایی مبنی بر خشکسالی و کم آبی یک دهه ای در منطقه سعدآباد و روستای نظرآقا شده بود که در ادامه آن آمده است:

وظیفه ما روستانشینان نخل کار در این برهه از زمان چیست؟
واقعیت است اگر به همین منوال کم آبی و ادامه روندخشکسالی، و با این نرخ که هرساله توسط تعدادانگشت شمار تاجران محلی قبل از برداشتن محصول انجام میشود،،طولی نخواهدکشید در سوگ مردن نخیلات و انقراض آنان خواهیم گریست.
دراین روزها با یک عقب گرد 180 درجه ای تاجران محلی و آوردن پایین قیمت، شیرینی خرما را در کام کشاورزان تلخ میکنند.
جلساتی چه حضوری، محرمانه، یا تلفنی انجام میدهند و قیمت این محصول ارگانیک که در نوع خود بی نظیر است را هم چنان پایین نگه میدارند تا واسطه های تهرانی، دزفولی، تبریزی سودکلان ببرند.
اما باید بروزرسانی با ارزش شود، این کالای گرانبها، چراکه ارزش هر امام زاده بر میگرددبه به متولی آن.
نیک میدانید، تبلیغ در صادرات کالا حرف اول را میزند، تاجران، کشاورزان باید بدانند: که با این روش بسته بندی راه بجایی نخواهند برد و هرسال مثل پارسال خواهد بود.

خرما کبکاب

درود بر کشاورزان و تاجران اهرم و پشتکوه که با اعتمادبنفس و اتحاد و همدلی قیمت در خور توجهی هرسال عایدشان میشود. بسته بندی مناسب همراه باعلامت استاندارد، پروانه بهداشتی ساخت، شماره پروانه بهره برداری از سازمان غذا و دارو و تاریخ  تولید باید در دستور کار تاجران محلی قرارگیرد و الی مصرف کنندگان داخلی و خارجی دیگر میل و رغبتی برای خرید این محصول ارزشمند را ندارند.
توجه به فراوری توسط کارافرینان خرد و کلان میطلبد که شاهد رونق دو صد چندان این خوراک باکیفیت و مقوی شویم.

تهیه و تنظیم

حیدر رضانیا



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.