روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

 بسم الله الرحمن الرحيم ( دنبال مبحث قبل... ) با سلام و ادب به محضرهمه عزيزانم درسایت (نظرآقا سلام)، در چند بخش تحت عنوان ( راه و رسم بندگی) مطالبی تقدیم حضور شما خوبان نازنین میکنیم که انشاء ا

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

راه و رسم بندگی از نگاه حجت الاسلام حاج شیخ حسین رزمجو (قسمت دوم)

  • 10:23
  • 305  بازدید

 
بسم الله الرحمن الرحيم

( دنبال مبحث قبل... )

با سلام و ادب به محضرهمه عزيزانم درسایت (نظرآقا سلام)، در چند بخش تحت عنوان ( راه و رسم بندگی) مطالبی تقدیم حضور شما خوبان نازنین میکنیم که انشاء الله رضای حضرت حق را درپی داشته باشد.


درنظربازی مابی خبران حیران اند *** من چنينم که نمودم دیگر ایشان دانند.

عرض شد که در اين بیت سه دستور العمل برای رسیدن به مقام بندگی خداوند وچود دارد که درصورت فهمیدن وعمل کردن وباتمرین مرتب کم کم انسان به رهایی از تعلقات دست و پا گیر میشود.
اولین دستور این بود که ما نظر باز باشیم یعنی جویای زیبایی و خوبی ها باشیم وتوضیح آن گذشت.
دومین دستور این است که:
" من چنينم که نمودم "
یعنی انسان همانی که هست خود را بنمایاند برخلاف اغلب انسانهای امروزی که ظاهرو باطنشان، پیش رو وپشت سر آنها زمین تا آسمان فرق دارد، زبانش یک چیز را می گوید و دلش چیز دیگری، این یعنی دورویی، یعنی نفاق وبدیهی است آدم منافق نمی تواند به سعادت برسد.
بنابراین باید این درد درمان شود، این نفاق ودو رویی از بین برود که البته کار سختی است و تمرین زیاد لازم دارد. تا این نفاق از بین نرود صداقت که لازمه رسيدن به سعادت است نصیب انسان نمی شود.
حضرت علی علیه السلام فرمود چون خداوند صداقت مارا دید ملائکه رابرما نازل نمود پس اساس صداقت است. خداوندا همه مارا اهل صدق وراستی قرار بده. آمین



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.