روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X گفتگو با محمود بازیارحقیقی ریاست محترم شورای اسلامی نظرآقا X پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام X علی رزمجو X قاسم پاکدل X گفتگو X مصاحبه X محمود بازیارحقیقی X رئ

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

گفتگو با محمود بازیارحقیقی ریاست محترم شورای اسلامی نظرآقا

  • 9:39
  • 372  بازدید

 

نظرآقا سلام _ گفتگو با ریاست محترم شورای اسلامی روستای نظرآقا مرکز دهستان زیرراه، جناب آقای محمود بازیار

مردم سلام 

من قاسم پاکدل و در اینجا گفتگو خواهیم کرد با رئیس شورای نظرآقا

گفتگو خواهم کرد با ریاست محترم شورای اسلامی روستای نظرآقا مرکز دهستان زیرراه ، جناب آقای محمود بازیار.

همراه ما باشید در گفتگو

جناب بازیار بفرمایید...
بسم الله الرحمن الرحيم
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه مردم شريف و نجيب نظراقا و جناب آقای حاج قاسم پاکدل که هميشه جهت توسعه ,پيشرفت و آبادانی روستا دلسوزانه از نظر فرهنگي همچون ديگر دلسوزان همدل و همفکر تلاش و کوشش مى کنند حقير نيز به لحاظ اينکه متوجه امر بودم و با توجه به شناختي که قبلا از آقای پاکدل داشتم درخواست دلسوزانه ایشان را درباره شرکت در این گفتگو با جان ودل پذيرفتم و در خدمت همه اهالى متدين و مهربان نظرآقای بزرگ هستم اميدوارم بتوانيم با کمک و همکاری و همدلی يکديگر شاهد نظرآقایی آباد و پر نشاط باشيم.
بسیار عالی
جناب بازیار ضمن خوش آمد گویی
تشکر ویژه دارم بابت حضور در این برنامه علیرغم مشغله فراوان
در خدمت حضرتعالى و همه دوستان هستم و افتخار مى کنم
به عنوان اولین سوال :
جناب بازیار
لطف کنید
گزارش اقدامات شورای اسلامی نظرآقا در شش ماهه ی اول سال ۹۵ را ارائه نمایید.
در خصوص عملکرد شش ماهه اول سال نود پنج دهيارى
آغاز زير سازى و جدول گذارى ورودى روستا , بهسازى معابر روستا ,خريد تعدادى سطل زباله ,تکميل ساختمان دهيارى. البته موارد خيلى هست فقط به موارد عمرانى اشاره اى کردم وگرنه مطالب کامل توسط شوراى اسلامى تهيه و تنظيم شده بود که شامل همه موارد بوده است.
بسیار عالی
لازم به ذکر است اقدامات فرهنگى ,مذهبى ,اجتماعى ,ورزشى توسط شورا در گزارش عملکرد بيان شده بود که به علت کمى وقت بيان نکردم.
آقای بازیار در خصوص پروژه گازرسانی به روستا و موانع و مشکلات این پروژه هم توضیح بدین؟
در خصوص لوله کشى گاز روستا بحول قوه الهي موانع خاصي نداريم ,پيمانکار اين طرح مشخص است که در مهرماه يا اوايل آبان ماه عمليات لوله گذارى شروع و در دهه مبارکه فجر ,بطور نمادين در روستاهاى دهستان زيراه افتتاح خواهد شد.
جناب بازیار
متاسفانه سال گذشته دبیرستان دکتر حسابی روستا به دلایلی تعطیل شد
لطف می کنید در این مورد هم توضیح بدین؟
اقدامات شورا برای برگشت این مرکز آموزشی و آخرین وضعیت آن
بله، در خصوص دبيرستان دکترحسابى به استحضار دوستان مى رسانم که با توجه به اينکه آمار دانش آموزان بسيار کاهش داشته , براى صرفه جويى , و با توجه به مشکلات ريالى دولت ,کلاسها به شکل تجميع صورت گرفته و متاسفانه روستای ما نيز مثل بسيارى از جاهاى ديگر به شکل فعلى درآمده ولي به اميد خداوند با توجه به اينکه دوباره شاهد رشد جمعیت دانش آموزی هستيم ان شا الله در سال تحصيلى آینده و گام به گام در سالهاى آینده مشکلات مرتفع و دوباره دبيرستان احيا خواهد شد و در اين خصوص باز به همکارى مردم ,اوليا ,فرهيختگان فرهنگي و دانش آموزان ,دانشجويان ,و اصحاب رسانه نياز مبرم داريم که بتوانيم شاهد درخشش دانش آموزان نظرآقایی باشيم.
پس ان شا الله باید به بازگشت این دبیرستان به روستا امیدوار بود؟
ان شا الله قطعاً اين اتفاق ميمون و مبارک خواهد افتاد و دبیرستان دکتر حسابی مجدداً فعالیت خودش را آغاز می نماید.
خوب
جناب بازیار
متاسفانه در چند روز گذشته اخبار ناخوشایندی از وضعیت مرکز پیش دانشگاهی حجاب به گوش می رسد
و عنقریب است که به شرایط دبیرستان دکتر حسابی دچار شود.
اقدامات شورا برای جلوگیری از این کار چی بوده؟
در رابطه با کلاس پيش دانشگاهى يا به عبارتی سال چهارم دبيرستان حجاب با اداره اموزش و پرورش منطقه سعدآباد که صحبت نمودم معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش اظهار می نمودند که اداره کل آموزش و پرورش مجوز فقط دو کلاس پيش دانشگاهی را به منطقه سعدآباد داده است که با توجه به آمار سال چهارم دبيرستان سعدآباد که در حدود ۲۴ نفر بوده يک کلاس شهر سعدآباد مشخص بوده ,آمار دبيرستان حجاب نظرآقا نيز ۱۲ نفر بوده , و آمار دبيرستان دخترانه روستای هلپه اى در پايه چهارم ۱۰ نفر بوده.
آقاى موسوى معاون آموزشی اعلام نمود که بنا داشتيم يک کلاس در سعدآباد و ديگری را در نظرآقا داشته باشيم مشروط به اينکه دانش آموزان دبيرستان هلپه اى در پايه چهارم به نظرآقا بيایند، که آمار نظرآقا نيز ۲۲ نفر شود ,به گفته معاون آموزشی اداره موضوع در خرداد گذشته به مدير دبيرستان حجاب گفته شده وليکن جوابی دريافت نکرده و متأسفانه در سازماندهی مدارس کلاسی براى نظرآقا در نظر گرفته نشده و به لحاظ آمار بالاى دانش آموزان در پايه چهارم سعدآباد ,کلاس نظرآقا به دانش آموزان شهر سعدآباد اضافه شده که دو کلاس ۲۳ نفرى داشته باشند ,متاسفانه مدير و عوامل اجرايى مدرسه حجاب نيز موضوع را به دهيارى يا شوراى اسلامى ,و فرهنگيان دلسوز اعلام نکردند و پرونده دانش آموزان را براى ثبت نام به دانش آموزان سال چهارم داده و ایشان رفته اند در سعدآباد ثبت نام کرده اند. در مهرماه ما از موضرع اطلاع يافتيم و با مسئولان امر در آموزش و پرورش صحبت نموده ايم ولی هنوز نتيجه قابل قبولى دريافت نکرده ايم. و با دهيار و فرهنگيان دنبال و پيگيرى حق و حقوق دانش آموزان از طريق قانونى در اداره کل هستيم ,اميدواريم بتوانيم با همفکرى و همکارى بزرگان فرهنگى مشکلات را حل کنيم , در اين خصوص از مديران و عوامل اجرايى استدعا داريم به موقع مشکلات را بيان نمايند تا به موقع بتوانیم از آنها دفاع کنيم.
ضمنا بخاطر درخشش خيلى خوب دبيرستان دخترانه حجاب نظرآقا در سطح بخش و شهرستان و استان و قبولى صد در صد در امتحانات نهايى سال سوم و چهارم و همچنين در کنکور سراسرى از مدير بسيار پر تلاش و ايثارگر دبيرستان خانم محمديان و همه کارکنان دبيرستان حجاب ,دبيران سخت کوشش ,دانش آموزان عزيز و اولياى بزرگوارشان تقدير و تشکر مى کنم و جهت تقدير ویژه از کارکنان و دانش آموزان اين دبيرستان شورا و دهيارى برنامه جشن ستارگان نظرآقا را با دعوت از نخبگان و مسولان استانى و شهرستانى و منطقه در روزهاى آینده در برنامه هاى خود دارد که اميدواريم شاهد درخشش بيشتر و بهتر دانش آموزان نظرآقا باشيم.

آقای بازیار
با این تفاسیر
مقصر اصلی در این قضیه مدیر دبیرستان هست که کوتاهی نمودن
در اطلاع رسانی به موقع؟
حالا در این خصوص مي بايست تلاش شود تا کلاس ان شا الله تشکيل شود و اين امر نياز به همکارى و همدلى و هم صدايى فرهيختگان فرهنگى و اولياى دانش آموزان دارد.
اقدام ارزشمند و بجاییست برگزاری جشن ستارگان و تقدیر از تمام دانش آموزانی که در مدارس نمونه و در دانشگاهها قبول شده اند .این کار باعث رقابت در بین دیگر دانش آموزان در سالهای آینده خواهد شد.
آقای بازیار در مورد خرید سطل های زباله برای سطح روستا و درب منازل توضیح می فرمایید؟
در خصوص سطل زباله به اطلاع دوستان بزرگوار مى رسانم که بخشی از هزینه آن را اهالى کمک مى کنند هفتاد درصد آن را هم دهيارى پرداخت می نمایند .امکان خريد سطل براى همه مردم غير ممکن است با بودجه اندک دهيارى
بفرمایید
برنامه ها و اهداف آینده شورای اسلامی روستا را تشریح نمایید؟
شورای اسلامی روستا بحول و قوه الهى طرح های خوبى برای آینده پيش بینی نموده که جزو مصوبات شوراى اسلامى بوده و به دهيار محترم برای مراحل اجرايى داده شده که عبارت است از:
ميدان ورودی در جلو خانه قرآن با يک طرح زيبا که اميدواريم بعد از عمليات گاز کشی شروع شود.
طرح آسفالت کوچه شهيد رزمجو که براى بعد از گاز کشى در نظر گرفته شده.
عمليات کلنگ زنى بوستان اميد نظراقا
آسفالت ورودى روستا با روشنايى آن
همچنين تخريب ساختمان مخروبه کنار گلزار شهدا
و عمليات شروع حسينيه شهدا در محوطه جايگاه نماز ميت آرامگاه روستا، است که جزء مصوبات قبلى شورا بوده و ان شا الله با کمک خيرين و اهالى نجيب و شريف روستا شروع خواهد شد.
راه اندازى و افتتاح جايگاه آتش نشانی روستا که به محض تحويل ماشين آتش نشانی شاهد آن خواهيم بود.
و موارد ديگر که با کمک و همکارى اهالى شريف انجام خواهيم داد، البته عمليات لوله گذارى و گاز کشى در سطح روستا هم که به اون قبلاً اشاره شد در برنامه هاى شورا هست.
جناب بازیار
در رابطه با معضل و مشکل سه راهی جتوط در جاده مواصلاتی نظرآقا - برازجان، که متأسفانه هر از چند گاهی شاهد اتفاقی ناگوار و بعضاً تصادفات منجر به فوت اهالی روستا در این نقطه حادثه خیز هستیم، شورا چه اقداماتی انجام داده؟
درباره معضل و مشکل سه راهی جتوط در ابتدا لازم است از تمامى عزيزانی که تلاش و کوشش براى حل معضل نمودند و بزرگوارنی که همکاری نمودند منجمله آقایان سيد قاسم حسينى که در مراسم تشيع مرحوم سيد حسين حسينی موضوع را مطرح نمودند , حاج احمد رزمجو ,حاج حسين رزمجو که در مرکز استان و شهرستان همکاری بی شائبه داشته اند و افراد محترمی که در اطراف سه راهی جتوط ملک داشتند و همکاري کردند منجمله غلامرضا شيخى ,حاج سيد علی هاشمی , ورثه مشهدی اسماعيل شمس ,محمود دريسی که با حضور در بخشدارى سعدآباد و اعلام همکارى و رضايت از اينکه بخشى از زمين و نخیلات آنها در طرح توسعه و اصلاح سه راهی مورد تعريض شود، موافقت نمودند ,همچنين اعضا محترم شورا بويژه آقای هاشمي پور, و ديگر اعضا که با حضور در بخشدارى در جلسه با رييس اداره راه شرکت کردند آقایان ستوده ,محمدزاده ,بحرانی ,دهيار محترم آقای مهندس موسوی نژاد ,و آقای شاهپور رزمجو که برای حل اين معضل تلاش نمودند ,بخشدار محترم جناب آقای رزمجو ,معاون بخشدار جناب آقای منصوريان ,جناب حجت الاسلام کشاورز بارگاهى امام جمعه محترم شهر سعدآباد ,فرماندار محترم شهرستان دشتستان ,معاون عمرانی فرماندارى جناب آقای مهندس کريم آزاد ,رئیس اداره راه و ترابری دشتستان,فرماندهی پاسگاه انتظامی ,اصحاب رسانه ,مديرمسئول سایت نظرآقا سلام و همه عزيزانی که برای رفع این مشکل تلاش کردند تشکر و قدردانى به عمل می آید و اکنون بحول و قوه الهی بودجه لازم تصويب گرديده و به اميد خدا با همکارى و پيگيری همه اعضا و دهيار محترم عمليات اجرايى به زودی شروع خواهد شد.
بسیار عالی
در رابطه با فاضلاب و معضل آب های سطحی روستا توضیح می فرمایید؟
درباره معضل آب هاى سطحى روستا ,چندين جلسه داشتيم
وظيفه کنترل و جلوگيرى به عهده شبکه بهداشت و درمان است که در مرحله اول تذکر و مراحل نهايى رسيدگى قانونى از مجراى دادگاه است که متأسفانه هم در دادگاه هاى ما در اين خصوص مراحل سخت و طولانى را بايد طى کرد و هم ادارات ما خيلى کُند عمل مى کنند ,البته دهيارى و شورا به شکل کامل همکارى با درمانگاه و افراد مشخص بهداشت و سلامت را در برنامه خود دارند.
آقای بازیار
متأسفانه چند صباحی هست که شاهد ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد در سطح روستا هستیم
البته این معضل مختص روستای نظرآقا نیست کما اینکه ما همه روزه شاهد سگ های ولگرد در سطح شهر برازجان به عنوان مرکز شهرستان هم هستیم،
شورا چه اقداماتی برای جمع آوری این حیوانات انجام داده؟
در خصوص سگ هاى ولگرد يکسال پيش مصوبه اى با همکارى پاسگاه انتظامى و شبکه بهداشت و درمان و دهيارى و شورا داشتيم که انشالله با پيگيرى مجدد موضوع بررسى و اجرايى خواهد شد.
آقای بازیار می شه اعلام بفرمایید چه زمانی مشکل سه راهی جتوط رفع خواهد شد و از این پروژه بهره‌برداری می شه؟
برای مرتفع شدن مشکل سه راهى جتوط بايد بودجه را واریز کنند ان شا الله عمليات اجرايى شروع خواهد شد ,تامين اعتبار شده خدا را شکر.
زمان، چون دهيارى يا شورا مجرى نيست نمى توان گفت
پيگيرى خواهيم کرد.
جناب بازیار، بحث احشام ولگرد و مشکل همیشگی کشاورزان و باغداران روستا؟
در خصوص بحث احشام ولگرد خدمت بزرگواران محترم عرض می کنم که ريشه کن کردن اين معضل به يک عزم ملی و مردمی نياز دارد و شوراى اسلامی هميشه اعلام کرده و می کند چنانچه شاکی خصوصی باشد ,هماهنگی با دادگاه ,بخشدارى و هر جايى که لازم و ضرورى باشد ,شوراى اسلامی به شکل کامل در خدمت مردم خواهد بود و در اين باره آمادگی هست که براى رفاه مردم تلاش و کوشش شود، ليکن گفتن اين نکته لازم است که شورا و دهيارى به تنهايى قادر به حل مشکلات و معضلات نخواهد بود و حل معضلات با گفتن و بيان مجازی حل نمى شود و با عزم ملی و به شکل عملی قابل حل است و حقير براى استفاده از نظرات و ابتکارات بزرگان روستا جلسه هم انديشى را با همفکری و هماهنگی اعضا محترم شورا و دهيار محترم برگزار خواهيم کرد و اميدوارم که بتوانيم با همدلى و همفکری بزرگان به نتيجه ای برسيم که براى مردم نجيب و شريف مرکز دهستان زيرراه اميد آفرین و شادی بخش باشد. ضمنا اين نکته را نبايد فراموش کنيم که بسياري از اهالی روستا به لحاظ اينکه کشاورزی و نخل داری متأسفانه به علت خشکسالی ازبين رفته فقط مشغول دامدارى هستند و بايد با همفکری يکديگر دامداری های مدرن و صنعتی را تأسیس نماییم که هم احشام کنترل شود و هم مردم بتوانند درآمد کافى براى امرار معاش خانواده داشته باشند.اميد است در همايشى که برای اين موضوع تشکيل خواهد شد همه دوستداران و دلسوزان نظرآقا شرکت فرمايند و با ارايه نظرات سازنده و مفيد خود ما را در جهت توسعه و پيشرفت ديارمان که ديار مهربانی هاست ياری فرمایند.
لطفاً در خصوص فضای سبز و احداث پارک روستا توضیح بفرمایید؟
در خصوص فضای سبز براى هر نفر دو تا سه متر در نظر گرفته شده که بحول قوه الهى بوستان اميد در آینده اى نزديک کلنگ زنى و ان شا الله در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد به شرطى که مردم شريف و نجيب در اهدا زمين همکارى و مساعدت لازم را انجام دهند، ضمنا دهيارى در حد توان خود تلاش داشته که جاى تقدير است.
آقای بازیار برای تهیه زمین جهت ساخت بوستان چه اقداماتی انجام شده، الان در چه مرحله‌ای هست
آیا زمین خاصی مد نظر شورا و دهیاری هست؟
در خصوص زمين بوستان، زمينى ارايه شده بود وليکن مورد تاييد واقع نشده دو تا زمين ديگر هم داريم و قرار است سند آن ها را تحويل بنياد مسکن دهيم ,اگر دوستان بزرگوار هم احیاناً زمين با موقعيت خوب که در طرح هادى روستا باشد سراغ دارند با متراژ چهار تا پنج هزار متر در خدمت هستيم، براى همفکرى.
بسیار ممنونم
آقای بازیار
برنامه‌ریزی شورا در خصوص مسئله ورزش بانوان و کمبود فضا با توجه به محدودیت هایی که این عزیزان برای ورزش کردن دارند، چه بوده است؟
براى برنامه ورزش بانوان نياز به يک برنامه ريزى هست که ان شا الله اين کار با همفکرى و همکارى شورا و دهيارى و نمايندگانى از خواهران روستا، انجام خواهد شد.
در مورد طرح b.d.n توضیح بدید ؟
در خصوص طرح b.d.n خدمتتان عرض کنم اين طرح مربوط به دولت آقای خاتمی بود و هدف آن و برنامه آن در حقيقت دنبال مى شود، منظور پيشنهاد از پايىن به بالا است و مردم و شورا و دهيارى، اولويت بندى کنند، درخواست دهند، دولت نيز بودجه را تامين و مجدداً دهيارى عمليات اجرايى را شروع کند چيزى که الان شاهد آن هستيم در این طرح ، درباره جذب توريسيم هست، ابتدا دولت برنامه هايى دارد که دنبال مى کند ما نيز با رفع مشکلات ضرورى به سراغ آن خواهيم رفت.
جناب بازیار
مسئله خشکسالی و کمبود سهمیه آب کشاورزی که باعث نابودی و خشک شدن بخش عظیمی از نخلستان های روستای نظرآقا شده،
در این رابطه هم توضیح می فرمایید؟
موضوع آب کشاورزى، اکنون با توجه به خشکسالى تبديل به يک معضل اساسى شده که بايد با کمک کشاورزان و صاحب نظرانى که می توانند کمک کنند مشکل را حل و فصل نماییم و شوراى اسلامی ان شا الله برنامه دارد تا مشکلات را کمتر کند.
در خصوص وضعیت شرکت تعاونی روستا و تکلیف سرمایه مردم که وضعیت نامشخص و مبهمی دارد، توضیح بفرمایید؟
ان شا الله بحث شرکت تعاونى نیز مورد بررسى بوده و منتظر اقدامات بعدى خواهيم بود.
آقای بازیار
وضعیت زمین فوتبال و دیوارکشی و چمن کاری آن را توضیح بدید لطفاً
یک نکته ای که باید در مورد ورزش بانوان باید بیان کنم این است که، در خصوص اختصاص سالن براى خواهران مشکل نداريم ,ليکن خواهران مشکلى که بارها اعلام نموده اند، ابراز مى کنند شورا بودجه و هزينه ورزش آنها را پرداخت نمايد، که چنين چيزى براى دهيارى امکان پذير نيست لیکن درباره برنامه ريزى استفاده برادران و خواهران و روزهاى زوج و فرد و يا موارد ديگر مشکلی نیست
و اما در خصوص زمین فوتبال، تمام مراحل براى تکميل زمين فوتبال انجام شده منتظر بودجه هستيم ,دعا کنيد تا وضعيت بودجه بهتر شود .
آقای بازیار ممنون که در این گفتگو شرکت نمودید، صحبت ها و جمع بندی نهایی جنابعالی را می شنویم
در پايان ضمن تشکر و سپاس از شما، بطور ويژه قدردانى مى کنم ,اميدوارم اين شيوه خوب و با ارزش را ادامه دهيم تا بتوانيم با پرسش ها و نقدهاى عالمانه مسير صحيح زندگی و برخوردارى از حقوق شهروندى را گام به گام نهادينه کنيم .سپاس از همه دوستان منتظر نقدها و پيشنهادهاى ارزشمندتان هستیم.

ممنونم از همه ی عزیزانی که همراه و یاور ما بودند در این برنامه و گفتگو،
تشکر و سپاس از جناب آقای بازیار، ریاست محترم شورای اسلامی روستای نظرآقا مرکز دهستان زیرراه
شاد باشید
دیگران را نیز شاد نمایید.
خداحافظ
همین حالا..

گفتگو: قاسم پاکدل



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.