روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X رئیس شورای نظرآقا: مردم از برخی فعالیتهای درون حسینیه و مساجد محل رضایت ندارند X داراب هاشمی پور X نظرآقا سلام X علی رزمجو X حسینیه X مسجد X مرکز دهستان زیراه

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

رئیس شورای نظرآقا: مردم از برخی فعالیتهای درون حسینیه و مساجد محل رضایت ندارند

  • 0:12
  • 445  بازدید

 
نظرآقا سلام _ مسجد در اسلام، کانون مقدسی است که مؤمنان همه روزه برای بپاداشتن فریضه نماز در آن حضور پیدا می کنند. مسجد، در آیین پاک محمدی (ص) نه تنها جایگاه پرستش خالصانه و کانون ذکر و یاد حق تعالی، بلکه مرکز نشر معارف بلند آسمانی نیز می باشد. هرچند صرف عبادت به درگاه پروردگار در پایه گذاری این مکان هدف اصلی بوده، اما جنبه های اجتماعی و رویارویی مردم و همدلی و تعاون و همیاری و همفکری در انجام فرایض دینی و رعایت تشریفات مذهبی نیز مدّ نظر بوده اند.
این مکان مقدس که همان معبد مسلمانان است، دارای احکام خاصی است که رعایت آنها برای حفظ قداست، حرمت و شأن این مکان لازم است؛ لذا اهانت نمودن به مسجد و هتک حرمت آن، بدون شک از گناهان بزرگ است.به همین دلیل در منابع فقهی مسلمانان، احکام متعددی برای حفظ حرمت مسجد وضع شده است، مانند: حرمت تنجیس مسجد، حرمت ورود حائض، نفساء و جنب به مسجد، و نیز بیرون بردن اشیا و لوازم مسجد، استفاده شخصی از امکانات مسجد، خرید و فروش در مسجد ممنوع شده است.
حسینیه نیز مکانی است برای اقامه سوگواری برای اباعبداللّه الحسین علیه السلام . که در روستای مانیز، حسینیه هایی وجوددارند که توسط محبان اهل بیت عصمت وطهارت(ع) واز باب محبّت به امام حسین علیه السلام ساخته شده اندودرزمان خردسالی وقتی از کنار مسجد وحسینیه می گذشتیم پدران و مادران می گفتند ببوسید چون احترام دارد.
بسیاری از بزرگان ، اهل علم و انسان های خود ساخته چه شب ها را در این مکان ها به تهجد و شب زنده داری می پرداختند . چه اشکها و سوزها که در رسای مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع)در این حسینیه ها ریخته شده است . چه حاجت ها که مردم در این مکان ها گرفته اند و....
این ساختمانهای راست قامت و استوار نشان از آداب و رسوم و فرهنگ مردمی دارد که سالیان سال با سختی ها گذران عمر کردند و هیچگاه از عقاید و فرهنگ دینی خود روی نگردانند و با این سبک زندگی فرزندان خود را تربیت نمودند و عنوان دارالعباده را برای خود برگزیدند .
مکانهای مقدسی که با صدای اذان وذکر اباعبداله الحسین (ع) دلهای مارابسوی خودجذب وموجبات نزول سکینه الهی رافراهم وآرامش ومتانت رابه ماهدیه میدهند.
تقدس این مکانهاکه ریشه درآیین مذهبی وعقاید دینی مادارند ایجاب می کند که باتأسی ازبزرگان دین وبه پیروی ازگذشتگان ونیاکان خود درحفظ قداست وحرمت ونگهداری آنها واموالشان باهمت و جدیت تمام بکوشیم وبا برخورد مناسب قدردان زحمات گذشتگان و میراث گرانقدر خودباشیم.
اما متأسفانه دراین چندروز برادران وخواهران مومن ونمازگزار و دلسوزان ومحبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بامراجعه وتماس تلفنی باگلایه وناراحتی اظهارمیدارند چندوقتی است که شاهدانجام فعالیت های گوناگون ورزشی درمساجد وحسینیه های روستا می باشند. به یقین شماورزشکاران ، مربیان و سرپرستان محترم نیک میدانیدکه این گونه فعالیت ها جایگاه خاص خودراداشته واجرای آن دراین اماکن قداست وحرمت آنها راضایع وموجبات دلخوری ونارضایتی مومنین ودلبستگان آنها رافراهم می آورد.
لذااینجانب خادم شما بزرگواران درراستای دفاع ازحرمت مساجدوحسینیه های روستایمان دست یکایک شما برادران وخواهران محترم را بوسیده وعاجزانه وملتمسانه درخواست می نمایم ازبرگزاری فعالیت هایی که به قداست وجایگاه اجتماعی ومذهبی این ابنیه ها خدشه واردوموجبات رنجش خاطر مردم باایمان نجیب وشریفمان رافراهم می آورد جلوگیری فرمایید. و من الله التوفیق


داراب هاشمی پور

رئیس شورای اسلامی روستای نظرآقا



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 8 سال پیش - 14:22
    سلام.
    خسته نباشید جناب هاشم پور ای کاش قبل از انتقاد و خواهش
    و تمنا جهت تعطیل کردن ورزش در حسینیه و مسجد،
    یک بازدید میدانی می کردید بعد انتقاد می کردید .


    نکته :تنها راه جذب کودکان و نوجوانان به طرف مسجد، ورزش
    می باشد .
    من الله توفیق
  • 8 سال پیش - 18:37
    سلام
    انتقاد شدیدی به حرف های اقای هاشمپور دارم.
    اصل کار مسجد و دین و حسینیه جذب جوانان به سمت نیکی ها و خوبی ها است .
    بنظر من هر کاری باید از دستمان بر بیایید برای کشاندن جوانان به این اماکن چ برسد بازی یا ورزش که این امر هم بعنوان عبادت تلقی می شود.
    ورزش کردن همچون عبادت و نماز است که کهن سالان با نماز و قران عبادت می کنند جوانان هر دو را انجام می دهند و یاد می گیرند و عبادت می کنند.
    حرف چهارتا سال خورده ی دور زهن نباید بر ریس شورای اسلامی تاثیر بگذارد.
    انتخابات شورای جدید در راه است و مطمنا جوانان از کسانی حمایت می کنند که انها را حمایت کنند
  • 8 سال پیش - 12:12
    حتی در مسجد هم مشکلی ندارد البته در حیاط مسجد
    باشد .حسینیه که اصلا مشکلی ندارد.
    چون این کار برای جذب کودکان و نوجوانان و جوانان است.

    امروز هر کس بخواهد کار فرهنگی انجام دهد باید این
    را در نظر بگیرد که در کنار ورزش یه چیزی به کودکان
    و نوجوانان بیاموزد چون وسیله هایی مثل گوشی و تبلت
    که به خانه ها آمده به راحتی کودکان و نوجوانان به طرف
    مسجد و کلاس قرآن نمیان و باید به وسیله ورزش آنها را
    جذب کرد .
  • 8 سال پیش - 9:18
    سلام جناب هاشم پور.شما بهتر از هر خیلیا می دانید که در دنیای امروز که وسایل سرگرم کننده(مضر)بسیارند و دلایل دور کردن کودکان از مسجد بسیار.اما باید چه کنیم که این کودکان با فضای معنوی آشنا شوند؟آیا مساجد مختص عده ای پیر مرد است؟اتفاقا منم اعتراض دارم نسبت به برخورد بزرگسالان با کودکان ایا این بزرگواران فکر نمی کنند که بعد رفتن ایشان چه کسی پا به مساجد خواهد گذاشت؟آیا کسی که در کودکی از مسجد رانده شده در بزرگسالی به مسجد خواهد آمد؟
    چه کسی گفته ورزش کردن با فضای مسجد و حسینیه ناسازگار است.اتفاقا بچه ای که اکنون به بهانه ورزش پا بی این گونه جاها می گذارد در آینده مسجد را رها نخواهد کرد.اتفاقا شما در نظر بگیرید در مسجدی وسایل بازی باشد،فرد را هم در نظر بگیرید که بچه کوچکی دارد که هر شب پدرش را وادار می کند که به مسجد بیاید تا خود خودک بازی کند و پدر هم نمازش را بخواند شاید اوایل این پدر با اکراه بیاید ولی وقتی عادت کرد لذت هم خواهد برد ضمن اینکه این کودک کم کم به مسجد عادت خواهد کرد و در آینده در قبال مسجد احساس تکلیف خواهد کرد.
    آقای هاشم پور شما با این دید به قضیه نگاه کن.خیلیا در کنار این ورزش در مساجد قرآن خواندن را یاد گرفته اند.حالا چهارتا پیرمرد پا به سن گذاشته که معلوم نیست تا کی مهلت دارند نباید مسجد را ارث خود بدانند
    و السلام علی من اتبع الهدی
  • 8 سال پیش - 2:29
    سلام خسته نباشید .عذر می خوام جناب هاشم پور
    هر کس با یک دید به این قضیه نگاه می کند بنظر من
    کار بسیار خوبی هست که الان چندین سال است در
    حسینیه حضرت ابوالفضل داره انجام می گیرد و به وسیله
    ورزش هایی همچون تنیس و فوتبال دستی و دارت کودکان
    و نوجوانان روستا را که در معرض خطر( اعتیاد و ...)
    هستند جذب می کنند و تازه آنها را تربیت هم می کنند و
    به آنها قرآن می آموزند .
    در ضمن بحث حسینیه با مسجد کامل فرق دارد بله در
    خانه ی مسجد نباید چنین بازی هایی انجام شود چون
    حرمت شکنی می شود ولی حسینیه اشکالی ندارد
    اینم حکم فقهی ...

    ما باید با هر وسیله ایی که شده نوجوانان را
    به طرف مسجد و حسینیه ها بکشانیم.

    دستشون درد نکنه بسیار کار خوبی می کنند.
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.