روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

  پس از شهادت شهید اسماعیل بحرانی مجتمع عظیمی به نیت استفاده در امور خیریه و هدیه و ثواب آن به روح پاک آن شهید بنا و در اختیارعموم قرار گرفت. ساخت این بنا از فروردین ماه 89 آغاز و در تابستان 93

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

از سالن چند منظوره شهید اسماعیل بحرانی بیشتر بدانید + زندگینامه شهید (عکس)

  • 15:30
  • 385  بازدید

 

پس از شهادت شهید اسماعیل بحرانی مجتمع عظیمی به نیت استفاده در امور خیریه و هدیه و ثواب آن به روح پاک آن شهید بنا و در اختیارعموم قرار گرفت.

ساخت این بنا از فروردین ماه 89 آغاز و در تابستان 93 با مبلغی بالغ بر 125 میلیون تومان به اتمام رسید.

 شهید اسماعیل بحرانی

این مجتمع بصورت هیآت امنای اداره میگردد و اعضای این مجتمع را آقایان: محمد بحرانی(برادر شهید) ، ابراهیم بحرانی(برادر شهید) ، سید غلامحسین موسوی نژاد(معتمد و روحانی بزرگ نظرآقا) ، محمود بازیار حقیقی( عضو شورای محل) میباشند.

 شهید اسماعیل بحرانی

این مجتمع در مقطعی و درفصول خوش آب و هوای منطقه بعنوان سالن ورزشی و بدنسازی بانوان مورد استفاده قرار گرفت. اما در بیشتر ماههای سال بدلیل عدم برخورداری از وسایل سرمایشی مورد استفاده قرار نمیگیرد و این موضوع را مسئولان محل و صد البته خیرین نظرآقا باید مورد توجه خود قرار دهند و تا حد امکان امکانات اولیه و مورد نیاز این مجتمع را فراهم نمایند.

 شهید اسماعیل بحرانی

تا انشاالله در آینده با تکمیل سقف اول بویژه تجهیز سالن چند منظوره، مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد و مراسماتی از قبیل: شادی (عروسی) ، زیارتی ، مناسبتهای مذهبی نظیر مولد خوانی و رضه خوانی را در این مکان برگزار نمایند.

زندگی نامه شهید اسماعیل بحرانی

شهید اسماعیل بحرانی فرزند محمدعلی در فروردین ماه 1363 در روستای نظرآقا از توابع بخش سعدآباد شهرستان دشتستان در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران تحصیلی شهید اسماعیل بحرانی ابتدایی خود را در دبستان رودکی نظرآقا به پایان رسانید و سپس وارد مدرسه ی راهنمایی شهید مدرس این روستا گردید و تا پایان سالسوم در این آموزشگاه به تحصیل اشتغال داشت. آنگاه جهت ادامه مقطع متوسطه وارد دبیرستان دکتر حسابی نظرآقا شد و در سال 1384 در رشته تحصیلی برق صنعتی موفق به اخذ دیپلم گردید. در طول این مدت به عضویت پایگاه مقاومت سلمان فارسی در آمد و بعنوان یک بسیجی فعال و مخلص آنچه در توان داشت بکار گرفت. وی همزمان در مدارس راهنمایی و متوسطه نیز عضو فعال بسیج دانش آموزی بود.و آماده هر گونه فداکاری و ایثار. او در دوران تحصیلی بسیار مسئولیت پذیر و خلاق بود و در مقابل معلمین خود بسیار متواضع و فروتن بودند.

اسماعیل پس از اتمام تحصیلات متوسطه در مهرماه سال 1384 به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و پس از انجام دوره ی آموزشی خود در مرکز آموزش امام رضا (ع) شهرستان کازرون جهت ادامه خدمت وارد ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دشتستان گردید. در خلال این مدتنسبت به انجام مآموریتهای محوله اهتمام ویژه داشت و به نحوه احسن انجام میداد. وی در دی ماه 1385 مفتخر به پوشیدن لباس سبز و مقدس نیروی انتظامی گردید و به استخدام این نیرو درآمد و از آغاز خدمت تا زمان شهادت در مراکز و نواحی انتظامی استان سیستان و بلوچستان و کرمان پیوسته و با سوداگران مرگ در ستیز بود و در راه پاکسازی مناطق از شر اشرار در حال جهاد و مبارزه بود.

از خصوصیات اخلاقی ایشان میتوان به حسن خلق ، گشاده رویی ، صبور بودن در برابر مشکلات ، احترام خاص به پدر و مادر و اطرافیان و نیز دوستان نام برد.

او به حق عاشق اهلبیت بود و سجایای اخلاقی وی همه را تحت تاثیر خود قرار میداد تا جایی که همگی این خلق و خوی پسندیده را با تمام وجود خود لمس میکردند.

فعالیتهای خالصانه او در هیئت ابوالفضل العباس (ع) ، مسجد امام خمینی (ره) و خانه قرآن نظرآقا هیچگاه از یادها پاک نخواهد شد.

لازم به ذکر است، علاقه به دین و مذهب ایشان نشآت گرفته از پدربزرگش که شخصی متدین و مکتب دار این روستا و روستاهای اطراف بود و شاگردان زیادی را در حوزه فراگیری قرآن در این محل پرورش داده و طبیعی است که چنین فرزند برومندی در این خانواده پرورش یافته باشد.

اما حیف که زندگی دنیایی او برای بازماندگان با طلوع و غروبی زودهنگام قرین بود.

این مجاهد خستگی ناپذیر عرصه ی امنیت اجتماعی در قالب گردان 102 شهید خالداری شهرستان بم در حین پاکسازی منطقه از شر اشرار و سوداگران مواد مخدر در تاریخ 16/4/1388 به فیض عظمای شهادت نایل گردید تا ((عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ )) را در کام خود ببیند و نزد اولیاء الله جاودانگی یافته و آرام گیرد.

با تشکر از آقای علیرضا بدره

عکس: محمد نامی



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 9 سال پیش - 23:36
    به نظر من این پول را الکی صرف کردن
    ما مسجد به این مهمی داریم نیمه کاره مانده صرف چندتا سالن بی مصرف کرده اند.
    این پول را صرف مسجد ولی عصر کرده بودند ثواب بیشتر و کاری مهم تر انجام داده بودند.
    اگر هدف آنها نگه داری نام ایشان بود به راحتی با صرف این پول برای مسجد هم می توانستند بانی مسجد باشند و نام ایشان همیشه بر سر در مسجد قرار بگیرد.
    واقعا ما به کجا داریم میرویم؟
  • 9 سال پیش - 22:31
    خداوند او را بیامرزد واقعا پسر خوب و با ادبی بود
کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.