روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X طرح پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و مکمل ویتامین دی در مدارس دخترانه X روستای نظرآقا X دبیرستان حجاب X پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام X معاونت تربیت بدنی و پرورشی

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

طرح پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و مکمل ویتامین دی در مدارس دخترانه روستای نظرآقا

  • 9:59
  • 342  بازدید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام :اکبر بحرانی: معاونت تربیت بدنی و پرورشی  منطقه سعدآباد از برگزاری کارگاهی آموزشی به منظور آموزش و آگاهی  مدیران و معاونین مدارس دخترانه  در ارتباط با بهداشت دهان و دندان ، اهمیت تغذیه در دختران ، پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و فیشور سیلانت در اداره آموزش و پرورش خبر داد
در این کارگاه ، رئیس اداره به همراه جمعی از مسئولان شبکه بهداشت شهرستان دشتستان حضور  داشتند.
محمد حاجب،  رئیس اداره آموزش و پرورش بخش سعدآباد در اهمیت حفظ بهداشت فردی و عمومی دانش آموزان و همچنین مراقبت جدی مسئولین مدارس بر روی بوفه ها سخنانی را ایراد نمود.
دکتر برهان، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مورد کمبود شدید ویتامین دی و شیوع شپش پدیکلوزیس در بین دانش آموزان دختر و عزم جدی شبکه بهداشت  شهرستان در مقابله با آن مطالبی را ایراد کرد .
وی در مورد مصرف قرص ویتامین دی  گفت: اصلی ترین منبع تامین کننده این ویتامین نور آفتاب است. اما باز هم در استان یعنی آفتابی ترین استان کشور کمبود این ویتامین در دختران ۱۰۰% بوده است که ناشی از پوشش ، استفاده از کرم های ضدآفتاب و وجود ریزگردها در هوای استان می باشد.
برهان افزود: کمبود این ویتامین سبب عدم جذب کلسیم گردیده و لذا سبب پوکی استخوان و نرمی استخوان در آینده می شود.
معاون شبکه بهداشت شهرستان در مورد شپش پدیکلوزیس و طرح کشوری مبارزه با آن نیز گفت: که این شپش حشره خونخوار خارجی بدن انسان  است  که افراد را در هر سن و جنسی و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی که باشد،آلوده می‌سازد و در اقصی نقاط جهان مدارس یکی از مهمترین محل‌های بروز آن است. آلودگی به شپش علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی برای دانش‌آموزان و خانواده آنها می‌تواند موجب ایجاد مسائل روانی و بیماری‌ها‌ی ثانویه منتقله از طریق شپش شود و لازم است در این زمینه ،مراقبت های لازم در سطح مدارس و شبکه های بهداشت شهر ها و روستا ها جهت پیشگیری انجام گردد .
درادامه این کارگاه ، خانم دکتر دهقان کارشناس تغذیه شهرستان خاطرنشان شد؛ در افرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند ، سرطان بویژه سرطان خون ، رحم و پستان بیشتر دیده می شود . لذا سیاست کشوری در مقابله با این کمبود، ارائه ۹ عدد قرص مگادوز ویتامین دی به گروه هدف دختران نوجوان به صورت مصرف ۱ عدد قرص در ماه می باشد که این قرص در دهم هر ماه از طریق مدارس در بین دختران توزیع می گردد.گفتنی است  قرص ویتامین دی برای سومین ماه در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم توزیع شد.
وی در مورد فیشور سیلانت کردن دندان ها در سنین بین 6 تا12 سالگی دانش آموزان کفت : در برخی سطوح دندانی به ویژه سطوح جونده، شیارها وفرو رفتگی‌هایی وجود دارد که می‌توان با فیشور سیلانت آنها را ترمیم کرد.
دهقان افزود: برای پیشگیری از پوسیدگی‌های سطح جونده، مواد مخصوصی به نام فیشورسیلانت وجود دارد که می توان از آنها برای بستن عمق شیارها به طور موثر استفاده کرد بدین ترتیب از تجمع مواد غذایی و میکروب‌ها و پوسیدگی جلوگیری خواهد شد. با توجه به اهمیت خاص دندان شش سالگی انجام فیشور سیلانت جهت نگهداری این دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در واقع فیشورسیلانت برای دندان‌های تازه رویش یافته، دندان‌هایی که دارای شیارهای عمیق مستعد پوسیدگی بوده و هیچ گونه علائم پوسیدگی در آنها وجود نداشته باشد، مناسب است.
در حال حاضر این طرح در بین دانش آموزان به صورت رایگان در بهداری های سعدآباد، نظرآقا و در وحدتیه به صورت سیار انجام می گیرد.

طرح پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و مکمل ویتامین دی در مدارس دخترانه روستای نظرآقا

طرح پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و مکمل ویتامین دی در مدارس دخترانه روستای نظرآقا

طرح پیشگیری از شپش پدیکلوزیس و مکمل ویتامین دی در مدارس دخترانه روستای نظرآقا

منبع : اتحاد خبر



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

برترین های نظرآقا سلام

هیئت های مذهبی روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.